عمليات ارتش سوريه درريف القصير+ فیلم

پنج‌شنبه 19 ارديبهشت 1392 - 19:38

العالم - عمليات نظامي ارتش سوريه در ريف القصير همچنان ادامه دارد و ارتش سوريه اعلام كرد كه همه روستاهاي واقع در شرق منطقه العاصي را به كنترل خود در آورده است.

گزارش و تصاویر اختصاصی شبکه العالم از منطقه عملیاتی ارتش سوریه حاکی است :  آخرين روستاي شرق منطقه العاصي روستاي الدوسريه و باغ هاي اطراف آن به دست ارتش سوریه افتاده و نيروهاي نظامی همچنين تصفيه خانه آب در ريف القصير را به كنترل خود در آورد.

خبرنگار شبکه العالم گزارش کرد : نيروهاي ارتش درجريان پاكسازي خود در منطقه جوسيا به تعداد زيادي بمب را كشف و خنثي كردند كه براي جلوگيري از پيشرفت ارتش سوريه كار گذاشته شده بود.

يك افسر ارتش به خبرنگار العالم گفت: حلقه محاصره شهر القصير حدود 95 درصد تشديد شده است و عمليات پاكسازي آن از گروههاي مسلح تروريستي در چند روز آينده آغاز خواهد شد.

تيم شبكه خبري العالم وارد يكي از اين روستاهاي به كنترل ارتش سوريه شد و اهالي اين روستا از ارتش سوريه استقبال كرده و شادماني خود را از پيروزي بدست آمده ابراز داشتند. اما چيزي جز ويراني در ساير روستاها و مناطق باقي نمانده است كه گواهي از نبردهاي شديدي است كه خصوصا در منطقه تل الحنش و راس الماء و حاره بين امون روي داد چرا كه اين مناطق مشرف بر عمليات قاچاق سلاح و افراد مسلح در داخل سوريه از اهميت برخوردار است.

گروه خبری شبکه العالم همراه ارتش سوریه وارد روستاي المشتل كه يك كيلومتر با القصير فاصله شد و امروز روستاي السلوميه در مجاورت درياچه قطينا  نزديك به روستاي محاصره شده الغسانيه آزاد  گردید و ارتش اكنون در راه شكست محاصره آن است و همچنين در روستاي السلوميه مقاديري موشك و بمب كشف شد.

يك افسر ارشد به خبرنگار شبكه العالم گفت: ارتش سوريه با ضربات نظامي سهگين خود بعد از نبردهاي شديد توانست روستاي السلوميه را از دست افراد مسلح آزاد كند. ارتش در اين نبردهاي سنگين توانست افراد مسلح را به عقب رانده و شمار زيادي از آنها را بكشد و برخي از افراد مسلح نيز فرار كردند اما در نهايت همه آنها از بين خواهند رفت.

با اين وضعيت، ارتش سوريه محاصره افراد مسلح در شهر القصير را به طور كامل تشديد كرد و درگيري ها به اطراف شهر القصير در بخش جنوبي رسيد؛ امري كه باعث شد تا افراد مسلح براي فرار از آنجا تلاش كنند اما ارتش سوريه با آنها مقابله كرده و تعدادي زيادي از آنها را كشته و شماري را نيز دستگير كرد.
MKH-9-11:35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها