تصاویر حمایت فلسطینی ها از سوریه و مخالفت با قطر

جمعه 20 ارديبهشت 1392 - 10:23

مردم فلسطين در شهرهاي الخليل و نابلس در كرانه باختري، با برگزاری تحصن در محکومیت تجاوز رژيم صهيونيستي به سوريه، مخالفت خود را با سیاست های امیر قطر و سفر شيخ يوسف القرضاوي مفتی قطر به باريكه غزه اعلام كردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، شماري از جوانان و شهروندان فلسطيني با تجمع در ميدان ابن رشد در مركز شهر الخليل در كرانه باختري، به سفر شيخ يوسف القرضاوي به باريكه غزه اعتراض كردند و وي را شيخ ِ ناتو و شيخ ِ فتنه خواندند.

 

در اين تحصن كه به دعوت كميته مردمي فلسطين براي دفاع از سوريه برگزار شد، نمايندگان گروه هاي فلسطيني، اساتيد و دانشجويان دانشگاه ها و اسيران آزاده شركت داشتند. تحصن كنندگان پرچم سوريه و تصوير بشار اسد به دست گرفته بودند و در حمايت از ارتش سوريه شعار دادند و نقش مشكوك القرضاوي و امير قطر بر ضد سوريه را محكوم كردند.

سخنرانان اين تحصن نيز از نقش تحريك آميز و فتنه انگيز قرضاوي بر ضد ملت و كشور سوريه را به شدت انتقاد كردند.

 

در اين تحصن، شيخ حازم الهيموني، اسير فلسطيني كه در سال 1994 به مرج الزهور تبعيد شده بود، دكتر منذر الجعبري بازرگان فلسطيني، محمد كفاح دبير جنبش فتح، عبدالله حنيحن شاعر فلسطيني و صابرين دياب هماهنگ كننده كميته مردمي دفاع از سوريه سخنراني كردند.

گروه هاي فلسطيني پيش از اين، مخالفت خود را با مشاركت در مراسم استقبال از قرضاوي اعلام و تاكيد كرده بودند كه در ديدارهاي قرضاوي در غزه كه تا جمعه شب ادامه خواهد يافت، شركت نخواهند كرد.

 

"يحيي رباح" از رهبران جنبش فتح در اين زمينه گفت: سفر قرضاوي در چارچوب سفرهاي تنش زا قرار مي گيرد و جنبش فتح نه تنها با آن مخالف است، بلكه حاضر نيست با آن تعامل مثبت داشته باشد زيرا هدف از آن ضربه زدن به قضیه فلسطين است.

وي تاكيد كرد: متاسفانه قرضاوي به "مفتي ناتو" تبديل شده است. شيخ قرضاوي پيش از اين، دخالت نظامي پيمان ناتو در سوريه را خواستار شده بود و همين درخواست را برخي طرف هاي مخالفان نظام سوري مطرح كردند و اسرائيل به اين خواسته لبيك گفت و دور روز پيش به سوريه حمله كرد.

 

در اين تحصن سرودها و شعارهاي مختلفي در حمايت و همراهي با ارتش سوريه و تجليل از دليرمردي هاي اين ارتش سرداده شد.

26

پربیننده ترین خبرها