فعال حقوقی بحرینی:

ناقضان حقوق بشر دادگاه تشکیل می دهند

ناقضان حقوق بشر دادگاه تشکیل می دهند
دوشنبه 20 خرداد 1392 - 22:43

لندن ـ هماهنگ كننده هيات بين المللي بحرين تاكيد كرد كه که رژیم های عربی خود از بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و صلاحیت تاسیس دادگاه حقوق بشر عربی را ندارند.

" قاسم الهاشمي " فعال مدافع حقوق بشر در بحرین روز دوشنبه در گفت و گو با العالم با اشاره به " بازداشت کودکان 15 ساله و بازداشت و شکنجه کودکان زیر 6 سال"، افزود: بي توجهي به جان افراد در رژيم بحرين به جايي رسيده است كه حتي به جنين نيز رحم نمي كنند.

وی افزود: نظامیان آل خلیفه زنی باردار را در یک ايست بازرسي ربودند و وی را زنداني و شكنجه کردند که در نتیجه آن جنین این زن سقط شد.

هماهنگ كننده هيات بين المللي بحرين با اشاره به اينكه زندانهاي رژيم بحرين پر از كودكان است، از نهادهاي مدافع حقوق بشر در جهان خواست تا از كودكان بحريني حمايت كنند و براي آزادي كودكان بيگناه وارد عمل شوند.

الهاشمي با انتقاد از مخالفانی که در گفت وگو با آل خلیفه شرکت کرده اند، تاکید کرد: " گفت وگو درواقع به مرحله مرگ باليني رسيده است."

وی افزود: مشاركت مخالفان باعث شده تا افكار عمومي خارج از بحرين گمان كنند كه رژيم به حقوق بشر و آراي ديگران احترام مي گذارد.

وي از جمعيتهاي شركت كننده در گفت وگوها خواست تا از این گفت وگوها خارج شوند.

الهاشمي درباره پيشنهاد پادشاه بحرين برای تاسيس دادگاه حقوق بشر عربي، اظهار داشت: اساسا اغلب حكومتهاي عربي در زمره ناقضان حقوق بشر و پيمان بين المللي حقوق بشر هستند.از اين رو صلاحيت حمل پرچم دفاع از حقوق بشر و تشكيل دادگاه حقوق بشر عربي را ندارند، بويژه كه اين دادگاه را پادشاه بحرين پيشنهاد داده است كه خود وحشيانه ترين اقدامات را در زمينه نقض حقوق شهروندان بحريني مرتكب مي شود.

هماهنگ كننده هيات بين المللي بحرين همچنين مواضع كشورهاي غربي را كم اهميت خواند و افزود: درست است كه آنها نقض حقوق بشر به دست رژيم بحرين را محكوم مي كنند، اما به صورت مخفيانه در محافل بين المللي از حاکمان بحرین حمايت مي كنند و اسلحه و تجربه هاي نظامي و امنيتي در اختيارشان مي گذارند.

وي خاطرنشان كرد: جريانهايي كه به تغيير ريشه اي در بحرين ايمان مي آورند، اينك براي يك نشست بين المللي زمينه سازي مي كنند كه به زودي براي بررسي آينده بحرين برگزار خواهد شد.

14:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها