کارشناس سوری: حامیان تروریستها دوستان سوریه نیستند

کارشناس سوری: حامیان تروریستها دوستان سوریه نیستند
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 - 10:31

کارشناس مسائل سیاسی سوریه با اشاره به تلاش غرب برای رسیدن به اهداف خود در سوریه از راه های سیاسی پس از ناکامی در اقدامات نظامی تأکید کرد، حامیان مخالفان مسلح دوستان سوریه نیستند.

"محمود محمد" روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: کشورهای غربی به دنبال آن هستند آنچه را که از طریق راهکار نظامی با استفاده از تروریست‌های قاتل نتوانستند به دست آوردند، از راه سیاسی بدست آوردند.
وی افزود: برخی کشورهای غربی خطر مسلح کردن تروریست های جبهه النصره و القاعده را درک می کنند.
محمود محمد تصریح کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و برخی کشورهای غربی نظیر فرانسه و انگلیس اعلام کردند که قصد حمایت تسلیحاتی از مخالفان مسلح و یا به اصطلاح "ارتش آزاد" را دارند، کسانی که در حقیقت از گروه‌های تروریستی و قاتل هستند و ملت سوریه گستردگی جنایات آنها علیه سوریه را شاهد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: غرب پیش از سلاح‌هایی را به افراد مسلح تحویل داد که برای دوبار ویران کردن سوریه کافی بود، اما ارتش سوریه با محقق کردن پیروزیهایی در صحنه توطئه آنها را نقش برآب کرد لذا آنها بدنبال مکانیزمی برای بالا بردن روحیه تروریست های قاتل برآمدند.
محمود محمد افزود: اینها دوستان سوریه نیستند بلکه نوک پیکان محوری هستند که جنگ علیه سوریه را به راه انداخته است؛ اقدامات آنها برای تسلیح مخالفان و گروه های تروریستی وابسته به القاعده جهت آغاز دور جدیدی از خشونتها در سوریه است.
این کارشناس سوری تصریح کرد: برخی از قدرتها مانند آلمان، اسپانیا و ایتالیا با روی آوردن به منطق به صراحت مخالفت خود را با تسلیح مخالفان اعلام کرده اند؛ زیرا آنها خطر اینگونه اقدامات را درک می کنند و حتی فرانسه و انگلیس نیز اعلام کرده اند که نگران رسیدن سلاح به دست تندروها هستند.
وی خاطرنشان کرد: اکثر این کشورهایی که گردهم جمع می شوند، عروسک خیمه شب بازی آمریکا هستند که واشنگتن آنها را برای بازیابی روحیه تروریست ها به بازی گرفته است؛ اما مسلح کردن این تروریست ها از سوی غرب هرگز در میدان عمل چیزی را تغییر نخواهد داد.
محمود محمد تأکید کرد: ملت و دولت سوریه پیروز خواهند شد و قدرت های خیرخواه و حامی امنیت و صلح بین المللی هرگز اجازه نخواهند داد که این نو متجاوزان طرح خود را در سرنگون کردن سوریه مقاوم تکمیل کنند و محور مقاومت پیروز خواهد شد اما به طور قطع برخی تلفات و خسارتها وجود خواهد داشت.
محمود محمد اظهار داشت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در طرح خود در ماه ژانویه گذشته تاکید کرد که شرط اول حضور در اجلاس ژنو و آغاز گفتگوی سیاسی همان توقف حمایت تسلیحاتی از قاتلان و جنایتکاران و توقف حمایت باندهای مسلح و حمایت مالی و تسلیحاتی از آنها از سوی کشورهای همسایه است.
MKH-19-23:34

پربیننده ترین خبرها