"دخالت در سوریه، کمر اوباما را می‌شکند"

جمعه 31 خرداد 1392 - 14:34

لندن، العالم ـ يك تحليلگر سياسي انگليسي، دخالت احتمالی اوباما در سوريه را ضربه اي کمرشکن براي او و همپيمانانش در منطقه دانست و از تناقض سياست امريكا درخصوص بحران سوريه و تلاش براي تسليح گروههايي از القاعده انتقاد كرد.

خانم "كارول گولد" در گفتگو با شبكه خبري العالم تاکید کرد: آشكار است كه رييس جمهور روسيه در نشست گروه هشت با ارسال سلاح برای مخالفان سوري مخالف کرده و در اين خصوص دست به اقداماتي زده است و همین علت تنش ميان اوباما و پوتين بوده است. همچنين انگلا مركل صدراعظم المان نيز با تسليح مخالفان سوري مخالف بود و نيز برخي در داخل امريكا نيز با اين امر مخالف هستند.

وي خاطرنشان كرد: بخش مهمی از افكار عمومي امريكا با دخالت در بحران سوريه و تسليح مخالفان سوري مخالفند. ملت امريكا و سياستمداران امريكايي به نتايج نشست گروه هشت چشم دوختند و موضع اوباما كه از چندين هفته پیش اعلام كرده كه خواهان تسليح مخالفان سوري است، خشم افكار عمومي كشورش را برانگيخته است.

گولد اظهار داشت: انگلا مركل ساعاتي قبل از نشست گروه 8 از مخالفتش درباره تسليح مخالفان سوري سخن گفت و اعلام کرد که ما نمي دانيم اين مخالفان چه کسانی هستند؟ آيا آنها اهل سوريه اند يا بيگانه هستند؟
به گفته وی، اينك امريكا مي گويد كه از چندين سال پیش با القاعده مي جنگد و در عين حال تصمیم دارد که مخالفان سوري را مسلح كند. اين چه تناقضي است كه در سخن اوباماست؟!

وي افزود: هيچ كس علت اين تناقض در مواضع امريكایی ها را درك نمي كند، يك بار از راه حل مسالمت اميز سخن مي گويند و بار ديگر از تسليح مخالفان دم می زنند. از حوادث 11 سپتامبر تاكنون امريكا از مبارزه با تروريسم سخن مي گويد، اما اينك تروريستها وارد سوريه مي شوند و غرب مي خواهد آنها را مسلح كند.

گولد گفت: از زماني كه اوباما در سال 2008 به قدرت رسيد، به ملت امريكا وعده داد كه در هيج بحراني دخالت نكند و تاكيد كرد كه از عراق عقب نشيني خواهد كرد و اين اقدام را اجرايي كرد، سپس گفت كه در سال 2014 از افغانستان عقب نشيني خواهد كرد و ملت اميركا منتظر اين اقدام هستند. اكثريت ملت امريكا دخالت در سوريه و اين سياست را تاييد نمي كنند. اگر امريكا در بحران سوريه دخالت كند، این اقدام ضربه اي شديد براي اوباما و همپيمانانش در منطقه خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها