بوگدانف: ارسال سلاح، یعنی مرگ راهکار سیاسی

بوگدانف: ارسال سلاح، یعنی مرگ راهکار سیاسی
سه شنبه 4 تير 1392 - 07:48

ميخاييل بوگدانف معاون وزير امور خارجه و نماينده رييس جمهوري روسيه در امور خاورميانه بار ديگر از حمايت تسليحاتی غرب از معارضان سوری انتقاد كرد و گفت كه ارسال اسلحه به عناصر مسلح غير قانونی سوری مانع از حل و فصل بحران اين كشور می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از راشاتودی، بوگدانف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تصميم گروه به اصطلاح دوستان سوريه در تسليح معارضان انان را برای ادامه ناآرامي ها تشويق و اين تصور را در آنها ايجاد مي كند كه راهكار نظامي به نفع آنها وجود دارد.
وی گفت كه در نشست سه جانبه در ژنو اميدواريم طرف آمريكايی در باره تصميم گروه به اصطلاح دوستان سوريه برای تحويل سلاح به معارضان سوری توضيح دهد.
نشست سه جانبه روسيه، آمريكا و سازمان ملل امروز سه شنبه در ژنو برگزار خواهد شد و در آن مقدمات برای برگزاری كنفرانس ژنو۲ بررسی مي شود.
بوگدانف بر آمادگی كشورش برای شركت در نشست های آتی سه جانبه با شركت طرف های آمريكايی و سازمان ملل برای تدارك مقدمات كنفرانس بين المللي سوريه تاكيد كرد.
وی افزود: برای برگزاری كنفرانس ژنو۲ مصمم هستيم و معتقديم كه هر چه زودتر برگزار شود بهتر خواهد بود و به همين منظور بايد با صداقت با يكديگر همكاری كنيم.
مقام روس گفت: در اين رابطه آماده ايم در چارچوب مقدمات كنفرانس بين المللی سوريه با طرف آمريكايی و اخضر ابراهيمی نماينده دبير كل سازمان ملل در سوريه همكاری كنيم.
وی با بيان اين كه مشاركت مقام های سازمان ملل در برگزاری كنفرانس بين المللی سوريه را بسيار مهم مي دانيم، اظهار كرد: به ويژه اين كه توافق كرديم كه دعوت نامه ها برای شركت در كنفرانس ژنو۲ از طرف دبير كل سازمان ملل ارسال خواهد شد.
بوگدانف همچنين گفت كه به اتفاق گنادی گاتيلوف معاون ديگر وزير امور خارجه روسيه امروز در ژنو با سران دو گروه از معارضان سياسی سوری ديدار خواهد كرد.
وی اين ديدار را در چارچوب تلاش های براي تدارك مقدمات برگزاری كنفرانس ژنو۲ خواند كه در آن از معارضان سياسی سوری هم دعوت شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها