نماینده سوری: کنفرانس استانبول اهمیتی ندارد

نماینده سوری: کنفرانس استانبول اهمیتی ندارد
يکشنبه 16 تير 1392 - 12:00

دمشق (العالم) - عضومجلس سوریه گفت: ائتلاف مخالفان سوری خارج نشین و نشست اخیر این ائتلاف در استانبول هیچ اهمیتی برای سوریه ندارد .

"شریف شحاده "روز یکشنبه درگفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نشست ائتلاف ملی که در استانبول برگزار شد در واقع ائتلاف ملی عربستان و قطر است.

وی افزود: کاملا بر همه آشکار است که "احمد جربا" نماینده عربستان و "الصباغ" نماینده قطر است و ما هیچ کاری با گروههایی که به نمایندگی از عربستان و قطر هستند نداریم.
شریف شحاده خاطرنشان کرد: حضور سفرای آمریکا، فرانسه و انگلستان به عنوان دشمنان ملت سوریه، در این نشست بیانگر مزدور بودن اعضای این ائتلاف و طرد آنان از سوی ملت سوریه است.
شحاده اظهار داشت: در این نشست هیچ نامی از افراد مورد تایید مردم و احزاب سوریه نشنیدیم.

شحاده خاطرنشان کرد: درگیری عربستان و قطر برای رقابت بر سر ویرانگری سوریه لکه ننگی برای شرکت کنندگان در نشست استانبول است که مدعی حمایت از منافع ملت سوریه هستند.
وی افزود: بسیاری از شرکت کنندگان در نشست استانبول مطلبی درباره مردم سوریه نگفتند و بدتر از آن این نشست تبدیل به مکانی برای خریدن آرا بود که صباغ نماینده مورد حمایت قطر 30هزار دلار برای رسیدن به ریاست به اصطلاح ائتلاف مخالفان پرداخت کرد اما در نهایت نماینده عربستان با اختلافی اندک نسبت به رقیب خود به آن دست یافت .
شحاده خاطرنشان کرد: دمشق هرگز توقع نداشت نشست استانبول بهتر از این به پایان برسد زیرا گذشته و روابط هر یک از شرکت کنندگان در این نشست کاملا مشخص است و این نشست هیچ اهمیتی برای سوریه ندارد زیرا به خوبی هویت افرادی که در آن حضور داشتند و دعوت کنندگان و برگزار کنندگان آن مشخص بود.
گفتنی است، پس از دو روز کشمکش میان گروه های مخالف سوری در نشست استانبول ترکیه و برگزاری جلسات متعدد، بالاخره عصر دیروز (جمعه) "احمد جربا" نماینده مورد حمایت عربستان با اختلاف کم نسبت به رقیب خود که از سوی قطر و ترکیه حمایت می شد، به عنوان سرکرده جدید گروه های معارض خارج نشین سوری موسوم به "ائتلاف ملی معارضان" انتخاب شد.

در رقابت میان احمد جربا و مصطفی صباغ (دبیرکل فعلی ائتلاف) احمد جربا تنها با اختلاف سه رأی نسبت به رقیب خود به ریاست ائتلاف تعیین شد.
FF-07-18:38

پربیننده ترین خبرها