ياخونت و بهانه اسرائیل برای نوسازی نیروی دریایی

ياخونت و بهانه اسرائیل برای نوسازی نیروی دریایی
سه شنبه 18 تير 1392 - 09:45

العالم - ارتش اسرائيل قصد دارد پس از برگزاری مناقصه ساخت سكوهاي گازي در درياي مديترانه،3 رزمناو جدید برای دفاع از این سکو ها در برابر حملات موشکی خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم صهیونیستی قصد دارد سه فروند رزمناو برای نگهبانی از تاسيسات گازی خود در دریای مدیترانه خریداری کند.
روزنامه صهیونیستی «يديعوت آحرنوت» روز گذشته اعلام كرد، وزارت جنگ اسرائيل در این ماه درخواست خرید ناوهای نگهبان را به کابینه ارائه خواهد داد، این رزمناوها در حالی خریداری خواهند شد که ادعا می شود که کارخانه کشتی سازی در حیفا قادر به تولید نمونه های مشابه آن است.
پیش بینی می شود شرکت هایی از كره جنوبي، آلمان و آمريكا بتوانند بودجه سه میلیارد دلاری رژیم اسرائیل در این زمینه را از آن خود کنند.
بر اساس کارشناسی های وزارت جنگ اسرائیل، این کشتی ها از کشتی های موشك انداز معروف به «سائر5» بزرگتر خواهند بود، اما  قدرت جنگندگي كمتري خواهند داشت. سائر 5 از اواخر دهه 60 مهمترین كشتي هاي جنگی نيروي دريايي اسرائيل بوده است.
مهمترین ماموریت کشتی های جنگی جدید مقابله و دفاع در برابر موشک های شلیک شده به سوی سکوهای گازی خواهد بود، موشک هایی مثل «یاخونت» روسیه که به تازگی در اختیار سوریه نیز قرار گرفته است.
کسری بودجه و رکود اقتصادی در اسرائیل ممکن است باعث واکنش های جدی به خرید رزمناوهای جدید شود.

رژیم صهیونیستی در حالی مدعی توان مقابله با موشک های نوع یاخونت4 است که همه کارشناسان نظامی بر این باورند که این موشک ها به دلیل سرعت، ارتفاع اندک و همچنین توانایی در جنگ الکترونیک به هیچ عنوان قابل انهدام و رهگیری نیست و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی تنها به این بهانه می خواهد ناوگان کهنه و قدیمی خود را نوسازی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها