جدیدترین خبرها از محل بازداشت محمد مرسی

جدیدترین خبرها از محل بازداشت محمد مرسی
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 14:10

یک روزنامه مصری نوشت که براساس اطلاعات به دست آمده "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر، در داخل ویلایی در جاده بیابانی قاهره سوئز نگهداری می شود.

محمد مرسی، پس از کودتا، در کجا بازداشت شده است؟
به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه مصری "الوطن" به نقل از یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، تأکید کرد: محمد مرسی اکنون در ویلای مذکور که متعلق به نیروهای مسلح است و در مسیر بیابانی قاهره به سوئز و نزدیک شهر "الشروق" قرار دارد، نگهداری می شود؛ و به گفته این منبع امنیتی ویلای مذکور یکی از نقاط امنی است که به طور مستقیم تحت نظر یکی از نهادهای اصلی در داخل نیروهای مسلح قرار دارد.
این منبع امنیتی، هدف از بازداشت مرسی را حفظ سلامت و زندگی وی دانست و خاطرنشان کرد که استراتژی نیروهای امنیتی در تعامل با این موضوع، نشان دهنده آن است که اعلام محل بازداشت رئیس جمهور برکنار شده در وضعیت کنونی به ویژه حوادث اخیر و ناامنی هایی که در کشور به وجود آمده است، به طور مستقیم باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای وی خواهد شد.

علت مخفی نگه داشتن محل بازداشت مرسی
این منبع امنیتی که چند بار به محل بازداشت رئیس جمهور برکنار شده مصر تردد کرده، افزود: نگرانی ها درباره احتمال حمله گروههای مسلح برای آزادی وی، باعث شده است تا نیروهای مسلح، محل بازداشت وی را فاش نکنند. اما فرماندهی ارتش در آینده محل بازداشت وی را اعلام خواهد کرد.

مشخصات ویلای محل بازداشت مرسی
روزنامه الوطن با استناد به گفته این منبع امنیتی نوشت: مساحت ویلایی که محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده در آن نگهداری می شود، 1600 متر مربع است و کاملا مجهز و دارای اثاثیه بسیار مناسبی است و مرسی در یکی از طبقه های بالایی ویلا در داخل یک اتاق بسته نگهداری می شود که یک سرویس بهداشتی در کنار آن قرار دارد. اتاق مذکور به حیاط خلوت ویلا اشراف دارد. همچنین پنجره های اتاق به طور کامل نرده کشی شده اند و دیوار های حیاط ویلا به طور 24 ساعته با دوربین مدار بسته از سوی نهاد بلندپایه امنیتی مذکور کنترل می شوند.

مرسی در بازداشت حق استفاده از تلفن ندارد
این منبع خاطرنشان کرد: محمد مرسی از 18 روز قبل و زمان رسیدن به محل بازداشتش تاکنون هیچ گونه تماس تلفنی دریافت نکرده و وی بارها خواستار تماس تلفنی شده است، اما این درخواست وی با پاسخ منفی مواجه شده است.
به نوشته روزنامه الوطن مصر، این منبع امنیتی گفته که مرسی همچنان در این ویلا در بازداشت است و احتمال اینکه همچنانکه دو روز پیش شایع شده بود وی به زندان منتقل شود، اندک به نظر می رسد و با وجود صدور قرار بازداشت 15 روزه برای مرسی جهت بازجویی از وی، به گفته منبع مذکور به نظر می رسد دوره بازداشت احتیاطی خود را در مکان کنونی سپری کند.

دیدار فرماندهان ارتش با مرسی در بازداشت
وی افزود: شماری از فرماندهان ارتش با هدف اطمینان از سلامتی رئیس جمهور برکنار شده بارها با وی دیدار کرده اند. همچنین فرمانده یکی از بخش های اصلی ارتش – که منبع مذکور از افشای هویت او خودداری کرد – با محمد مرسی دیدار کرده و حدود پنج ساعت متوالی در کنار وی بوده و افطار را با وی صرف و سپس آنجا را ترک کرده است. این در حالی است که به دنبال آغاز بازجویی ها از مرسی در آغاز هفته جاری، این ملاقاتها کاملا متوقف شده است.

مرسی، ارتش را خیانتکار می داند
روزنامه مصری الوطن به نقل از منبع امنیتی مذکور خاطرنشان کرد: محمد مرسی، احساس شکست می کند و به شدت خشمگین است، و برخی اوقات هم این عبارت را به زبان می آورد که "ارتش به وعده خود خیانت کرد" . اما با این وجود مرسی وعده های غذایی اش را به طور منظم تناول می کند.

سرو غذا از نهادهای نظامی برای مرسی
به گفته این منبع امنیتی، غذای محمد مرسی از یکی از اماکن وابسته به نیروهای مسلح و با استفاده از یک خودروی نظامی به رانندگی یک افسر ارشد با درجه سرهنگ یا سرتیپ به محل بازداشت وی آورده می شود و یک افسر، غذا را برای مرسی سرو می کند.

پربیننده ترین خبرها