درگیری گروه های تروریستی با یکدیگر در سوریه

درگیری گروه های تروریستی با یکدیگر در سوریه
پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 - 17:09

اعضای گروه تروریستی " دولت اسلامی عراق و شام " وابسته به القاعده، مواضع تکفیری های وابسته به گروه "احفاد الرسول" را در شهر رقه (شمال سوریه) تحت کنترل خود در آوردند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" در لندن، اعلام کرد: اعضای مسلح گروه دولت اسلامی عراق و شام، مواضع گروه احفاد الرسول در شهر رقه مرکز استان رقه را تحت کنترل خود در آوردند.

ساکنین شهر رقه بارها در اعتراض به جرایم گروه دولت اسلامی عراق و شام از جمله بازداشت تعداد زیادی فعال سیاسی تظاهرات کرده اند؛ این در حالی است که اعضای این گروه از یک هفته پیش تاکنون با عناصر احفاد الرسول وارد درگیری های مسلحانه شده است .

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: درگیری دولت اسلامی عراق و شام با گروه احفاد الرسول درپی حمله گروه اول به یکی از مواضع گروه دوم در یکی از مناطق شهر رقه آغاز شد .

یکی از مسئولان گروه احفاد الرسول گفته است: علت درگیری ، حمله گروه دولت اسلامی عراق و شام به یکی از مواضع گروه احفاد الرسول برای گرفتن سلاح و مهمات بود . 

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود : گروه دولت اسلامی عراق و شام حملات خود را سه شنبه شب با منفجر کردن یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده مقابل موضع گروه احفاد الرسول در منطقه "ایستگاه قطار" در شرق شهر رقه آغاز کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها