سران روسيه و آمريكا در سنت پترزبورگ دیدار می کنند

سران روسيه و آمريكا در سنت پترزبورگ دیدار می کنند
سه شنبه 5 شهريور 1392 - 07:59

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هفته آینده در حاشیه برگزاری نشست گروه 20 کشور صنعتی در سنت پترزبورگ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در شرایطی که خبرها از افزایش تنش در خصوص سوریه و شدت اتهامات وارده به دمشق حکایت دارد، دیدار سران روسیه و آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است.
درهمین خصوص سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، دیروز در کنفرانس خبری از رایزی با همتای آمریکایی خود خبر داد و نسبت به هرگونه حمله نظامی به سوریه هشدار داد.
به دنبال افزایش اتهامات به سوریه در باره استفاده از سلاح شیمیایی، گفته می شود که آمریکا و انگلیس به دنبال بهانه برای حمله نظامی به سوریه هستند و ترکیه نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است اما روسیه نسبت به چنین اقدامی هشدار داده و اتهام شیمیایی به سوریه را رد کرده است.
خبرگزاری رویترز در خصوص دیدار مقامات آمریکا و روسیه خاطرنشا کرد، از زمانی که روسیه به ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشا کننده برنامه سری شنود مکالمات تلفنی و اینترنتی مردم، پناهندگی موقت داد، روابط دو کشور به سردی گراییده است. به طوری که اوباما برای نشان دادن نارضایتی خود از روسیه، دیدار خویش با پوتین را پیش از برگزاری نشست گروه 20در مسکو لغو کرده بود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها