سیاستمدار انگلیسی: دلیلی برضد سوریه در دست نیست

سیاستمدار انگلیسی: دلیلی برضد سوریه در دست نیست
شنبه 9 شهريور 1392 - 17:19

عضو حزب محافظه کاران انگلیس تاکید کرد: هیچ دلیلی مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی وجود ندارد.

"وفیق مصطفی" جمعه شب در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: عدم دستیابی به هرگونه دلیلی برای اثبات حمله شیمیایی توسط دولت سوریه، سبب شد که مجلس عوام انگلیس، با مشارکت این کشور در حمله به سوریه مخالفت کند.

وی تاکید کرد: پوشش حقوقی و قانونی لازم برای حمله به سوریه ضعیف است و مخالفت مجلس عوام انگلیس با هرگونه حمله به سوریه نیز سبب شد که احتمال حمله آمریکا به سوریه ضعیف شود و احتمال یافتن راه حلی سیاسی برای برون رفت سوریه از بحران شدت بگیرد، زیرا تجاوز به سوریه، راه را به روی هرگونه راه حل سیاسی خواهد بست.

مصطفی خاطر نشان کرد: آمریکا، بدون کمک نظامی و سیاسی انگلیس، به سوریه حمله نمی کند، فرانسه نیز پس از مخالفت مجلس عوام با حمله به سوریه، انصراف از مشارکت در حمله را به صورت تدریجی آغاز کرده است. اوباما نیز رویکرد تجاوزکارانه ندارد و به همین سبب امید بسیار می رود که همه در انتظار گزارش کارشناسان سازمان ملل به سر ببرند تا به صورت مستند ثابت شود که چه کسی عامل استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه بوده است.

عضو حزب محافظه کاران با تاکید بر این که کنگره آمریکا نیز مانند مجلس عوام انگلیس با دخالت نظامی در سوریه مخالف است، افزود: هرچند دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز می تواند مانند باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه به صورت یکجانبه تصمیم بگیرد و مخالفت مجلس را در این زمینه نادیده بگیرد، اما کامرون ترجیح داد به تصمیم مجلس عوام احترام بگذارد و شاید اوباما نیز به تصمیم کنگره آمریکا گردن نهد.

"وفیق مصطفی" در پایان تصریح کرد: آمریکا برای اتخاذ تصمیم حمله به سوریه، باید واکنش ایران، حزب الله لبنان، و روسیه را نیز در نظر بگیرد. علاوه بر این، بشار اسد مانند معمر قذافی نیست و چندین میلیون نفر از مردم سوریه از او قاطعانه حمایت می کنند و به این دلیل نمی توان او را به آسانی از بین برد. از آن گذشته، بسیاری از کشورهای جهان و شماری از قدرت های بزرگ، با چنین حمله ای مخالفند و اوباما برای اتخاذ تصمیم به حمله به سوریه ناچار خواهد بود این مخالفت ها را نیز مدنظر قرار دهد و بداند که حمله به سوریه، بحرانی بزرگ در جهان به وجود خواهد آورد و منافع آمریکا را در معرض خطر قرار خواهد داد.

30-22:43
26

پربیننده ترین خبرها