ایندیپندنت افشا می کند: مهندس طرح حمله به سوریه

ایندیپندنت افشا می کند: مهندس طرح حمله به سوریه
يکشنبه 10 شهريور 1392 - 18:41

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت فاش کرد که "بندر بن سلطان" رئیس سازمان اطلاعات عربستان، با استفاده از نفوذ خود، در تلاش برای قانع کردن غرب جهت حمله به سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه ایندیپندنت، پس از آن که شاهزاده بندر بن سلطان را به سبب نفوذ گسترده ای که در میان رهبران غرب دارد، "مرد آهنین سعودی" و "مرد ِ ماموریت های ویژه در منطقه" خواند، تاکید کرد: بندر بن سلطان، نقشی اساسی در گرد هم آوردن کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای دیگر برضد سوریه و واداشتن آن ها به حمایت تسلیحاتی از عناصر مسلح و آموزش آن ها دارد.

این روزنامه انگلیسی خاطر نشان کرد: شاهزاده بندر، نخستین کسی بود که دوسال پیش، درباره خطر استفاده از سلاح شیمیایی در درگیری های سوریه به غرب هشدار داده بود، اما غرب، اخیرا به این نتیجه رسیده است.

به نوشته ایندیپندنت، بندر بن سلطان که اخیرا به عنوان رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی منصوب شده، مهندس ِ "نقشه جنگ" ضد دولت سوریه بوده است و در راه اجرایی کردن نقشۀ خود، از نفوذی که در محافل غربی دارد بهره برده است. ایجاد پادگان های آموزش عناصر مخالف دولت سوریه در اردن توسط آمریکا، بهترین دلیل بر توانایی بندر بن سلطان در اعمال فشار بر مراجع تصمیم گیری نظامی در آمریکا است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها