چهار هدف ِ آمریکا از حمله به سوریه

چهار هدف ِ آمریکا از حمله به سوریه
يکشنبه 10 شهريور 1392 - 23:21

یک کارشناس سوری متخصص در امور راهبردی، حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی و امنیت ملی آمریکا، توقف عملیات نظامی اترش سوریه و تضعیف نیروهای این ارتش، ویران کردن سوریه و حفظ آبروی دست نشانده های آمریکا پس از شکستشان در منطقه را چهار هدف اساسی ِ تجاوز احتمالی آمریکا و غرب به سوریه دانست.

"ترکی حسن" روز یک شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد که حمایت از اسرائیل، بر منافع ایالات متحده، ترجیح دارد، به این ترتیب هدف اصلی از تجاوز به سوریه، در درجه نخست، حمایت از رژیم صهیونستی آن گاه تحقق منافع امنیت ملی آمریکاست. هدف دوم، متوقف کردن عملیات نظامی ارتش سوریه است که حملات پیشدستانه خود را از بیست و یکم ماه گذشته آغاز کرده است.

وی افزود: همه رسانه ها به این موضوع اشاره و تاکید کردند که گروه های تروریست در حال آماده شدن برای حمله به دمشق بودند که نیروهای ارتش سوریه وظیفه خود را در مقابله با این تجاوز به خوبی انجام دادند و این عملیات حتی پس از تهدیدهای اوباما نیز همچنان ادامه دارد.

ترکی حسن تاکید کرد: عملیات نظامی ارتش سوریه، تا پاکسازی کامل تروریسم از سوریه و ریشه کن کردن آن از کشور ادامه خواهد یافت زیرا تروریسم بخشی از تجاوز بیگانگان به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی هدف سوم را حفظ آبروی عوامل و دست نشانده های آمریکا در منطقه دانست و گفت: همان طور که اوباما گفت، این عوامل عبارتند از اعراب، ترکیه، قطر، عربستان و اردن که لبنان را هم به این فهرست افزود، البته منظور او از لبنان، گروه 14 مارس و دیگر عوامل وابسته به آمریکا در لبنان است.

این استراتژیست سوری، هدف چهارم از تجاوز احتمالی به سوریه را تضعیف ارتش این کشور و نابود کردن دولت سوریه ارزیابی و خاطر نشان کرد: تجاوز احتمالی به سوریه انجام نخواهد گرفت، زیرا عواملی که غرب را در تحقق این اهداف یاری می کند، تحقق نیافته اند و این مساله، غرب را در برابر منافع خود قرار می دهد.

وی مخالفت پارلمان انگلیس با مشارکت این کشور در حمله به سوریه را درس عبرتی برای آمریکا دانست و با تاکید بر این که این مساله، باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده را تحت فشار قرار داده است، تاکید کرد: یکی از راه های پیش روی اوباما برای حفظ آبروی خود و رهایی از فشارها، مطرح کردن حمله به سوریه در کنگره و رای دادن کنگره برضد این طرح است.

ترکی حسن با بیان این که شرایط سوریه با کشورهایی که غرب به آن ها حمله کرده است، تفاوت می کند، به ائتلاف دولت سوریه و دوستی آن با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: وقتی جنگی برضد سوریه آغاز شود، سناریویی ارائه شده از سوی آمریکا، تنها سناریوی عرصه درگیری نخواهد بود و باید دید که چه کشورهایی وارد رویارویی های ناشی از این جنگ می شوند.

کارشناس امور راهبردی سپس با مطرح کردن احتمال حمله یکجانبه آمریکا به سوریه، اظهار داشت: اگر شورای امنیت با حمله به سوریه موافقت می کرد، اوباما مجبور نبود برای این حمله موافقت کنگره آمریکا را درخواست کند.

وی تاکید کرد که منافع آمریکا در منطقه، در دسترس توانمندی های سوریه و در فهرست اهدافی قرار دارد که سوریه برای مقابله با تجاوز احتمالی آن ها را هدف خواهد گرفت.

ترکی حسن در پایان خاطر نشان کرد: در تجاوز احتمالی برضد سوریه، آمریکا و تروریست ها شریک هم هستند، در واقع تروریست ها به مدت دو سال و نیم، به نمایندگی آمریکا درگیر این جنگ بودند اما با طولانی شدن جنگ، اکنون آمریکا تصمیم گرفته است که مستقیما وارد عمل شود. در این میان، برای دولت سوریه بسیار بهتر خواهد بود که به جای جنگ با دست نشانده ها، با دشمن اصلی خود بجنگند و به عکس، چنین جنگی برای آمریکا بسیار گران تمام خواهد شد، زیرا پیامدهای این جنگ، به هیچ وجه با انتظارات این کشور همخوانی نخواهد داشت.

9/1
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها