خشم فعالان ضد جنگ، تنها دستاورد جان کری در سفر به انگلیس

خشم فعالان ضد جنگ، تنها دستاورد جان کری در سفر به انگلیس
سه شنبه 19 شهريور 1392 - 12:19

العالم، لندن - مخالفت ها به جنگ سوریه در لندن هم دست از سر جان کری بر نداشت و فعالان ضد جنگ در این شهر صدای مخالفت خود را به گوش وزیر خارجه آمریکا رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جان كری وزیر خارجه آمریكا در تلاش برای جلب حمایت كشورهای اروپایی از حمله نظامی به سوریه در سفر به قاره اروپا روز یكشنبه وارد لندن شد.

فعالان ضد جنگ با سردادن شعارهای «دست از سر سوریه بردارید» و «جهان به جنگ، نه گفته است»، صدای اعتراضات خود را به گوش جان کری وزیر خارجه آمریکا در هنگام دیدار با ویلیام هیگ همتای انگلیسی اش رساندند و تأکید کردند به دلیل مخالفت گسترده مردمی با مشارکت انگلیس در جنگ علیه سوریه و رأی منفی پارلمان به جنگ، نباید وزیر خارجه انگلیس با جان کری مذاکره کند. 

«جرمی کربن»، نماینده پارلمان انگلیس به خبرنگار العالم در لندن گفت: دلیل سفر جان کری به انگلیس به هیچ عنوان برایم قابل درک نیست. فکر می کنم وی یا برای تشویق دولت انگلیس به انجام رأی گیری دیگری در پارلمان برای شرکت در جنگ سوریه به اینجا آمده یا می خواهد از پایگاه نظامی ما در قبرس کمک دریافت کند.

کربن افزود: این موضوع واقعا شرم آور است. حتی اگر جان کری، این تلاش گسترده را برای حل مسالمت آمیز بحران به کار می گرفت، وضعیت در سوریه تغییر می کرد.

جان کری در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی اش با اذعان با مخالفت های شدید با حمله به سوریه، تأکید کرد: اوباما بر این باور است که جنگ به نفع آمریکاست. وی ادامه داد:هیچ گونه راه حل نظامی برای این بحران وجود ندارد و ما در این زمینه هیچ گونه تردیدی نداریم.

ویلیام هیگ که پارلمان کشورش به عدم مشارکت در حمله به سوریه رای داده است، با تأکید بر احترام دولت انگلیس به مخالفت مجلس نمایندگان با شرکت در حمله به سوریه، گفت: انگلیس از نظر دیپلماتیک از طرح آمریکا برای حمله نظامی به سوریه حمایت می کند.

مواضع وزیر خارجه انگلیس در حمایت از جنگ طلبی آمریکا در حالی اعلام می شود که مخالفان جنگ، هر گونه کمک انگلیس به جنگ افروزی آمریکا را فاجعه بار توصیف کردند.

«کریس نیهام» هماهنگ کننده رسانه ای ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» به خبرنگار شبکه العالم، گفت: اکثریت مردم انگلیس با جنگ و هرگونه مشارکت کشورشان در آن مخالف هستند. ما به جان کری اعلام می کنیم که هر گونه حمله آمریکا پیامدهای فاجعه باری بر ملت سوریه و منطقه خواهد داشت و مصیبت ها و مشکلات بیشتری به بار خواهد آورد.

پس از کنفرانس مطبوعاتی جان کری یکی از فعالان ضد جنگ که در مسیر کاروان خودروهای حامل کری به همراه دیگران به نشانه اعتراض تجمع کرده بود، تلاش کرد تا از حرکت کاروان اتومبیل های حامل کری، جلوگیری کند، اما پلیس انگلیس این تظاهرکننده را دستگیر کرد.

9-24:38 

پربیننده ترین خبرها