ارسال سلاح های مرگبار آمریکایی به سوریه

ارسال سلاح های مرگبار آمریکایی به سوریه
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 11:30

گروه های مسلح از آغاز ارسال تسلیحات مرگبار آمریکایی به سوریه خبر داده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالقادر صالح" سخنگوی ائتلاف گروه های مسلح در سوریه اعلام کرد، آمریکا ارسال سلاح های "مرگبار" برای این گروه ها را آغاز کرده است.

وی افزود: این گام واشنگتن "پس از اطمینان از راهکارهای شورای عالی نظامی برای جلوگیری از قرار گرفتن اینگونه سلاح ها در دست طرفهای اشتباه" صورت گرفته است.
سخنگوی ائتلاف گروه های مسلح در سوریه خاطرنشان کرد: "فرماندهان نظامی با کشورهایی که ممکن است در حمله آمریکا به سوریه مشارکت کنند، در حال هماهنگی هستند."

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز اعلام کرد که از کنگره خواسته است رأی گیری درباره طرح حمله به سوریه را به تأخیر بیندازد.

وی تأکید کرد: به ارتش فرمان داده ام که برای تحرک ضد سوریه در حالت آماده باش باقی بماند.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود خاطرنشان کرد: ما پلیس دنیا نیستیم ولی اصول و ارزشها و امنیت ملی ما در معرض محک قرار گرفته. واکنش به استفاده از سلاح شیمیایی به نفع امنیت ملی آمریکا است.
اوباما اذعان کرد: جنگ در سوریه هم پیمانان ما را به خطر می اندازد.
وی ادامه داد: هنوز زود است که پیش بینی کنیم طرح روسیه درباره سوریه موفقیت آمیز خواهد بود. البته این طرح می تواند تهدید سلاح شیمیایی را محدود کند بدون آنکه به زور متوسل شویم به ویژه آنکه روسیه یکی از هم پیمانان قوی اسد است.

پافشاری آمریکا برای همراه کردن افکار عمومی در طرح حمله به سوریه درحالی است که هنوز گزارش بازرسان بین المللی درباره حمله شیمیایی در سوریه منتشر نشده است.

این درحالی است که گزارشهای متعددی در خصوص استفاده گروه های مسلح از سلاح شیمیایی در سوریه منتشر شده، و اعزام بازرسان بین المللی به سوریه با درخواست دمشق نیز به همین منظور صورت گرفت. مأموریتی که برنامه آن با مطرح شدن ادعای گروه های مسلح و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها در خصوص حمله شیمیایی نزدیک دمشق تغییر کرد.

پربیننده ترین خبرها