فراگیری اجباری آموزه‌های صهیونیستی برای فلسطینیان

فراگیری اجباری آموزه‌های صهیونیستی برای فلسطینیان
پنج‌شنبه 21 شهريور 1392 - 18:48

رژیم صهیونیستی برای تغییر تاریخ سرزمین فلسطین و از بین بردن فرهنگ، دین و غصب سرزمین آنان، شیوه های آموزشی صهیونیستی را در مدارس فلسطینیان قدس و مناطق اشغالی اجباری می کند.

این روزها قدس اشغالی از مشکلات و معضلات عدیده ای چون شهرک های صهیونیستی، یهودی سازی، کوچاندن اجباری، غصب سرزمین و تخریب منازل فلسطینیان ساکن این شهر در رنج و عذاب است. درد و رنجی که پایانی نداشته و هر روز به طورمداوم ادامه دارد.
رژیم صهیونیستی در صدد است با انگیزه "شستشوی مغزی" کودکان فلسطینی به تدریج روند تغییرتاریخ سرزمین آنان را تکمیل و با خلق رمانی جدید و با توسل به زور، آن را در ذهن دانش آموزان فلسطینی که در مدارس تحت اشغال این رژیم تحصیل می کنند، بگنجاند.
کارشناس امور آموزشی در قدس در گفت و گو با روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به وضعیت اسفناک آموزشی در قدس اشغالی اظهار داشت: در اینجا دو نوع برنامه درسی به فرزندان ما آموزش داده می شود، یکی حذف فلسطین بعنوان یک حقیقت از تاریخ و دیگر نامیدن بیت المقدس بعنوان پایتخت دولت یهود.

راسم عبیدات گفت: رژیم صهیونیستی با شستشوی مغزی فرزندان ما و تغییر داستان واقعی از آنچه اتفاق افتاده است، تلاش می کند که چیزی به اسم فلسطین بر روی نقشه وجود نداشته باشد.

عبیدات تصریح کرد، صهیونیست ها همه عبارات مربوط به جهاد، انتفاضه، تاریخ قیمومیت انگلیس در فلسطین، حق بازگشت، زندانیان و رهبران ملی را از کتابها حذف کرده و حتی در برخی از اماکن مانع اهتزاز پرچم فلسطین می شوند.

مدارس در قدس با توجه به مسئولان ناظر بر آن به سه بخش تقسیم می شوند که حدود 70 درصد از آن تحت نظارت "شهرداری رژیم اشغالگر" بوده و بقیه تحت نظارت وزارت اوقاف فلسطین و آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد "آنروا" برای پناهندگان فلسطین قرار دارد.

مدرسه ابن خلدون در بیت حنینا،عبدالله بن الحسین در محله شیخ جراح و مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه و مدرسه ابن رشد در منطقه صور باهر در قدس اشغالی، تحت کنترل شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس و وزارت معارف این رژیم قرار دارند.

دانش آموزان فلسطینی از این به بعد مکلف خواهند بود که سرود ملی اسراییل را به جای سرود ملی فلسطین گوش دهند ویاد بگیرند که قدس پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی است.
عبیدات، کارشناس امور آموزشی در قدس، تاکید کرد: دانش آموزان این مدارس ازاین پس یاد می گیرند که شخصیت های دینی و تاریخی اسراییلی که نقش برجسته ای در کشتار و آوارگی ملت فلسطین داشته اند مانند بن گورین ، مناخیم بگین و شامیر و غیره را به جای شخصیت های تاریخی و تاریخ ملی خود ستایش کنند و در یک کلام هویت فلسطینی خود را از دست بدهند.
آنها مجبور خواهندبودتاریخ صهیونیست را بخوانند و اطلاعاتی درباره آیین و رسوم یهودیان ، مراسم عبادی و جشن های آنان بخوانند. دانش آموزان فلسطینی باید به جای مسجد الاقصی از اصطلاح جعلی معبد "هیکل سلیمان" استفاده کنند.
عبیدات افزود: صهیونیست ها در ازای این کار،  راه را برای دانش آموزان فلسطینی برای استخدام در مراکز و موسسه های اسراییلی باز می کنند و از این طریق خانواده های آنان را فریب می دهند.
وی تاکید کرد که اجرای شیوه آموزشی اسراییلی در مدارس فلسطینیان خطر جدی برای فلسطینیان و آینده ملی آنان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها