فیلم مستند ‌العالم‌؛ نبرد نهایی ارتش‌ سوریه‌ در لاذقیه

شنبه 23 شهريور 1392 - 21:27

دفتر شبکه خبری العالم در سوریه، با پخش فیلمی مستند، از واقعیت های فاش نشده، اخبار بایکوت شده و پیروزی‌های بزرگ و پیاپی ارتش سوریه در برابر گروه های تروریستی که برضد غیرنظامیان مرتکب جنایت شده‌اند، پرده برداشت.

در این فیلم مستند که تحت عنوان "جنگ واپسین - ریف اللاذقیه" از شبکه العالم پخش شد، بسیاری از وقایعی که شبکه های مدعی تخصص رسانه ای آن ها را بایکوت خبری کرده اند، به تصویر کشیده شده است.

شبکه العالم در این مستند، تلاش کرده با صداقت و کار حرفه ای، از وقایع ریف اللاذقیه در چهارم اوت (14 مرداد) گذشته و اتفاقات پس از این تاریخ، پرده بردارد. در این تاریخ، گروه های مسلح و در راس آن ها جبهه النصره در حمله ای ناگهانی وارد برخی روستاها شدند و سعی کردند تپه های مرتفع این منطقه را به تصرف خود در آورند، زیرا این تپه ها از سمت غرب بر ساحل سوریه اشراف دارد.

مردم این منطقه، به منظور آزاد کردن شهر خود، مسلح شدند و در جمع آوری اطلاعات به ارتش سوریه کمک کردند، ارتش سوریه نیز آمادگی های نظامی لازم را فراهم کرد.

پس از جمع آوری اطلاعات، فرماندهی عملیات در ارتش سوریه، مهم ترین موفقیت را در آزادسازی تپه های راهبردی دانست که بر مناطقی که باید پاکسازی می شدند، مشرف است، تا زمینه پاکسازی کامل این منطقه تا ریف اللاذقیه فراهم شود.

این مستند، روایتی از جنگ لاذقیه توسط "حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه است.

پربیننده ترین خبرها