فراخوان برای تظاهرات گسترده در بحرین

فراخوان برای تظاهرات گسترده در بحرین
پنج‌شنبه 28 شهريور 1392 - 23:20

جنبش " تمرد " بحرین، مردم این کشور را به حضور گسترده در تظاهرات مسالمت آمیز در روزهای جمعه و شنبه آینده برای اعتراض به تداوم سرکوب ها فراخواند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش تمرد بحرین در بیانیه ای اعلام کرد : "تلاش رژیم آل خلیفه برای اخراج روحانی عالیقدری مانند شیخ حسین نجاتی از بحرین، و منحل کردن مجمع علمای این کشور و بازداشت خلیل المرزوق معاون سیاسی دبیر کل جمعیت وفاق ملی" بخشی از طرح فتنه انگیزانه رژیم برای پایمال کردن حقوق مردم است؛ ولی مردم با فعالیت های مسالمت آمیز خود مانع تحقق اهداف این رژیم مستبد خواهند شد.
در این بیانیه آمده است: این جنبش همانگونه که روز 14 اوت به مناسبت سالگرد استقلال بحرین فعالیت های مختلفی را برگزار کرد، به زودی فعالیت های جدیدی را برای تأکید بر لزوم برخورداری مردم از حق تعیین سرنوشت خود و تبدیل بحرین به کشوری دمکراتیک و مستقل برگزار خواهد کرد؛ و فعالیت هایش را به صورت مسالمت آمیز ادامه خواهد داد . 

جنبش تمرد بحرین همچنین از علما و مردم بحرین به علت اعلام همبستگی با شیخ حسین نجاتی قدردانی کرد و افزود: برنامه تحصن در میدان الحریه فردا (جمعه) برای اعلام مخالفت با دیکتاتوری رژیم آل خلیفه آغاز خواهد شد و ائتلاف 14 فوریه نیز روز شنبه آینده تظاهراتی را با عنوان " شنبه عزم و اراده " برگزار خواهد کرد .

پربیننده ترین خبرها