اذیت و آزار شهروند بحرینی در زندان

اذیت و آزار شهروند بحرینی در زندان
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 15:05

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد ، محمد عبدالامیر عباس (22 ساله) در یکی از زندان های رژیم آل خلیفه مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته و به شدت صدمه دیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای با اعلام این خبر تأکید کرد: متأسفانه رژیم حاکم بیش از پیش به محاکمه نیروهای مجرم خود بی اعتنا است، به ویژه کسانی که بازداشت شدگان را برای اجبار به اعترافات دروغ مورد اذیت و آزار قرار داده و شکنجه می کنند.
محمد عبدالامیر روز 27 اوت 2013 پس از حمله نیروهای امنیتی به خانه اش بازداشت شد و دادستانی با مطرح کردن اتهام تجمع و پرتاب بمب آتشزا خواستار بازداشت وی به مدت 45 روز شد.
به گفته اعضای خانواده این شهروند بحرینی، نیروهای امنیتی نقابدار و لباس شخصی ساعت 5 بامداد روز 27 اوت به خانه ما حمله کردند و عموی محمد را درحالیکه اختلال حواس دارد مورد ضرب و جرح قرار دادند، سپس وارد اتاق محمد شدند و در را بستند و پس از پنج دقیقه او را همراه خود بردند .
خانواده محمد به مرکز پلیس ستره و مرکز پلیس الوسطی برای یافتن فرزندشان مراجعه کردند ولی مسئولان تأکید کردند که وی در این دو مرکز بازداشت نشده است؛ محمد سه روز بعد با خانواده اش تماس گرفت و از خوب بودن حال خود خبرداد ولی ناگهان تماس تلفنی قطع شد.
محمد روز 1 سپتامبر نیز از مرکز تحقیقات جنایی با خانواده اش تماس گرفت، و از خوب بودن حال خود خبر داد و گفت که بار دیگر با آنها برای اعلام زمان ملاقات تماس خواهد گرفت. وی روز 5 سپتامبر از زندان الحوض الجاف تماس گرفت و گفت که در بند شماره 2 زندانی است و خانواده اش می توانند روز 8 سپتامبر با وی ملاقات کنند.
محمد در ملاقات با خانواده اش گفت که چشمانش 8 روز بسته بود و مورد ضرب و شتم قرار می گرفت و مجبور به امضای کاغذی شد که از محتوای آن بی خبر بود؛ زندانبان ها به مواضع تناسلی وی ضرباتی وارد کرده اند که در این مواضع احساس درد شدید می کند و خون ادرار می کند و زندانبان ها همچنین به اذیت و آزار جنسی وی می پرداختند.
محمد روز 11 سپتامبر به دفتر دادستانی منتقل شد ولی اعلام کرد که بدون حضور موکلش هیچ سخنی به زبان نخواهد آورد و نهایتاً به زندان الحوض الجاف برگردانده شد و قرار است روز 26 سپتامبر به دادگاه منتقل شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها