تلاش دولت سوریه برای همکاری کامل با بازرسان

تلاش دولت سوریه برای همکاری کامل با بازرسان
سه شنبه 9 مهر 1392 - 20:45

مشاور رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که دولت سوریه، تمام تلاش خود را برای تسهیل روند بازرسی کمیته بین المللی بازرسان سلاح شیمیایی به کار خواهد بست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بثینه شعبان" مشاور رسانه ای و سیاسی رئیس جمهور سوریه، تاکید کرد: دمشق، تمام تلاش خود را برای تسهیل فعالیت کمیته بین المللی بازرسی سلاح های شیمیایی به کار می برد، تا این کمیته بتواند تحقیقاتی شفاف و منطبق بر واقع ارائه کند.

وی در گفت و گو با شبکه خبری "روسیا الیوم" خاطر نشان کرد: برخی از رسانه ها جریان سازی برای خدشه دار کردن چهره دولت سوریه در نظر افکار عمومی را در دستور کار خود قرار داده اند و این کار را حتی پیش از رسیدن بازرسان بین المللی سلاح شیمیایی به سوریه، آغاز کرده بودند.

بثینه شعبان افزود: برخی از طرف ها، متهم کردن دولت سوریه به مواردی بی پایه و اساس را پیشه خود کرده اند که این اتهامات به هیچ وجه صحت ندارند.

مشاور رئیس جمهور سوریه در ادامه ابراز امیدواری کرد که کمیته بین المللی، به دور از این فشارها، بتواند به صورتی کاملا شفاف به حقیقت دست یابد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم که جامعه جهانی بدون هرگونه شائبه و وارونه نمایی، واقعیت های به دست آمده توسط کمیته بین المللی را بپذیرد.

بثینه شعبان در پایان از ارائه جزئیات بیشتر درباره برنامه کار بازرسان بین المللی در سوریه خودداری و علت آن را پایبندی به حفظ امنیت و سلامت آنان اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها