ارتش "آزاد" سوریه در محاصرۀ "داعش"

ارتش
شنبه 13 مهر 1392 - 19:38

دمشق، العالم - گزارش خبرنگار العالم در سوریه از به محاصره درآمدن نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه توسط گروهک تروریستی داعش در حومه ادلب حکایت دارد.

"حسام زیدان" روز شنبه در گزارشی اعلام کرد: شهر "معرة مصرین" در استان ادلب که در اشغال ارتش موسوم به "آزاد" است، از سوی گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به محاصره درآمده و این گروهک بر چندین شهر و روستا که تحت سیطره ارتش آزاد بود، احاطه یافته است.

زیدان به نقل از منابع محلی خاطرنشان کرد: تاکنون دست کم 10 تن از تروریست ها از هر دو طرف کشته شده اند و گروهک داعش، شهر معره مصرین را به محاصره درآورده و همه راههای ورود به آن را مسدود کرده تا عناصر ارتش آزاد که داخل شهر حضور دارند، ناچار به تسلیم شوند.

در این گزارش همچنین آمده است: درگیری ها در روستاهای همجوار با منطقه عفرین و اعزاز میان گروهک تروریستی داعش با اعضای مسلح کمیته های مردمی کُرد، مخصوصا در منطقه جندیرس و حومه شهرک ادامه دارد و نیروهای گروهک داعش در این منطقه از سلاح های سنگین استفاده می کنند.

همچنین درگیری میان گروهک داعش با کمیته های دفاع مردمی کرد در چندین منطقه در شمال سوریه و مخصوصا الحسکه و القامشلی ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، ارتش سوریه هم در این میان به عملیات نظامی خود در تمامی محورها و جبهه ها ادامه می دهد و مشغول تعقیب تروریست ها در مناطق شمال غربی القلمون است.

خبرنگار العالم می افزاید: ارتش سوریه توانست در مناطق "جرود تلفیتا" و "الجبل الشرقی" واقع در الزبدانی در شمال غربی دمشق و مزرعه های "بیت ریما" واقع در "یبرود" چندین گروه تروریستی را از بین ببرد.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که تروریست ها امروز هم چندین خمپاره به منطقه العهامه و ضاحیة الاسد در نزدیکی حرستا در حومه دمشق شلیک کردند که خسارت جانی در پی نداشت. 

پربیننده ترین خبرها