درخواست عراقی‌ها از سازمان ملل درباره حملات تروریستی

درخواست عراقی‌ها از سازمان ملل درباره حملات تروریستی
دوشنبه 15 مهر 1392 - 17:57

مردم عراق در یک حرکت فراگیر اعتراضی، خواهان درج انفجارهای تروریستی اخیر این کشور در زمره جنایات کشتار جمعی شدند و از شورای امنیت سازمان ملل خواستند یکی از جلسات خود را به محکومیت اقدامات خشونت آمیز در عراق اختصاص دهد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، سازمان دهندگان این حرکت فراگیر با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کردند: حادثه غوطه شرقی در حومه دمشق که تعداد نامعلومی قربانی برجای گذاشت، با واکنش شدید جامعه بین المللی و کشورهای بزرگ غربی روبرو شد و همگان خواهان معرفی عوامل آن به دادگاه جنایی بین المللی شدند، اما در برابر جنایات تروریستی در عراق که دهها برابر آن حادثه قربانی داشت، کوچک ترین اقدامی حتی درحد اعلام محکومیت، از سوی آن کشورها صورت نگرفت که این خود بیانگر عمق سیاست های دوگانه غرب نسبت به کشورهاست.

این بیانیه می افزاید: ادامه جنایات کشتار جمعی که به صورت انفجارهای سریالی و برنامه ریزی شده، مردم عراق را نشانه رفته، لزوم واکنش جامعه جهانی نسبت به قربانیان از جمله کودکان بی دفاع عراق را آشکار می کند و جامعه جهانی باید در قبال آن واکنش فوری نشان دهد، همچنان که در برابر حوادث سوریه و پیش از آن لیبی ساکت ننشست.

بیانیه مزبور ضمن درخواست از جامعه جهانی و فرستادگان سازمان ملل متحد در عراق برای اتخاذ مواضع روشن درباره کشتارهای جمعی علیه ملت این کشور خاطرنشان کرد در صورتی که جامعه جهانی و سازمان ملل برای رسوا کردن کشورهای حامی تروریسم در عراق هیچ حرکتی انجام ندهند، شریک جرم تروریست ها هستند.

بیانیه فعالان مردمی عراق ضمن توصیف جامعه جهانی به "شاهد غیر عادل"، از شورای امنیت خواست یکی از جلسات خود را به محکومت اقدامات خشونت بار در عراق اختصاص دهد و از این طریق به سازمانها و دولت هایی که حامی تروریسم هستند، فشار وارد کند.

دیروز "تلعفر" واقع در 90 کیلومتری غرب موصل شاهد دو انفجار انتحاری بود که یکی از آنها یک مدرسه ابتدایی و دیگری مرکز پلیس را هدف قرار داد. این حادثه به کشته شدن 13 و زخمی شدن 130 تن منجر گردید. شدت انفجار به حدی بود که هنوز اجساد تعدادی از دانش آموزان در زیر آوار باقی مانده است.

گفتنی است گروههای وابسته به القاعده و سایر گروههای تروریستی در برهه اخیر روش جدیدی از تروریسم را در پیش گرفته اند که علاوه بر هدف گرفتن موسسات دولتی، انفجار خودروهای بمب گذاری شده در میان تجمع شهروندان عادی به منظور بی ثبات کردن اوضاع امنیتی این کشور را نیز در دست اجرا دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها