علنی شدن اختلافات قطر و عربستان به دنبال اظهارات یک شاهزاده

علنی شدن اختلافات قطر و عربستان به دنبال اظهارات یک شاهزاده
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 14:07

گزارش یک روزنامه امریکایی درباره اظهارات تمسخرآمیز رئیس دستگاه اطلاعات عربستان ضد قطر، با پاسخ گزنده ای از سوی مقامات قطری همراه شده است؛ به عقیده ناظران این امر بیانگر شدت تنش میان این دو کشور به دلیل سیاستهای خارجی آنها است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "صوت المنامه" نوشت: با وجود اینکه قطر و عربستان عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند، اما به علت حمایت قطر از گروههای افراطی در برخی کشورهای عربی و مخالفت عربستان با این گروهها به علت تهدید دانستن آنها برای امنیت منطقه، اختلافات دو کشور تشدید شده است.
یادآور می شود اخیرا روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه اطلاعات عربستان و سفیر سابق آن کشور در واشنگتن – که مسئول هماهنگی کمک ها به گروههای مسلح در سوریه را به عهده دارد – تابستان گذشته در یک نشست با مورد تمسخر قرار دادن جمعیت اندک قطر و فعالیت شبکه الجزیره اظهار داشته بود که قطر چیزی جز 300 نفر و یک شبکه ماهواره ای نیست!
اما این اظهارات شاهزاده عربستانی، با واکنش شدید "خالد العطیه" وزیر امور خارجه قطر مواجه شد و این امر، واکنش های شدیدی را در پایگاههای اجتماعی به ویژه تویتر به دنبال داشت.

پربیننده ترین خبرها