سیاستمدار لبنانی: عربستان مجری طرح خاورمیانه جدید است

سیاستمدار لبنانی: عربستان مجری طرح خاورمیانه جدید است
دوشنبه 22 مهر 1392 - 13:08

رئیس کنفرانس ملی لبنان با ابراز شگفتی از مواضع کنونی عربستان از جمله حمایت این کشور از حوادث اخیر مصر ، گفت: آل سعود هوای سلطه بر پهنه شرق عربی را در سر دارد، و در واقع در صدد اجرای طرح خاورمیانه جدید است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "کمال شاتیلا" در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی لبنانی تصریح کرد: طرح خاورمیانه جدید مبتنی بر تجزیه 7 کشور عربی از طریق ایجاد اختلاف های فرقه ای و مذهبی میان اهل تسنن و شیعیان استوار است.
وی باانتقاد از مواضع عربستان در قبال سوریه اظهار داشت: بیش از نیمی از ملت سوریه مخالف سقوط دولت و تجزیه کشورشان و سلطه تکفیری ها بر آن هستند از این رو تندروهای تروریست در آینده سوریه جایگاهی نخواهند داشت.
خبرگزاری "آسیا" به نقل از رئیس کنفرانس ملی لبنان نوشت: شاتیلا مانع اصلی در راه اتحاد مسلمانان را سلطه غرب بر کشورهای اسلامی ارزیابی کرد و گفت، از آنجا که دو سوم ثروت جهان در این کشورها قرار دارد غرب پیوسته در تلاش است تا با سلطه بر کشورهای عربی و اسلامی به منابع و ثروت آنان دسترسی داشته باشد.
شاتیلا با رد حکومت های استبدادی تاکید کرد که دوران سیطره یک حزب بر راس قدرت در دنیای کنونی به سر آمده است و سرنوشت روسیه، مصر و برخی دیگر از کشورهای جهان این حقیقت را به ما ثابت می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها