دور جدید حملات تبلیغاتی صهیونیست‌ها علیه ایران؛

تایمز اسرائیل: کنگره مجوز حمله به ایران را صادر می‌کند

تایمز اسرائیل: کنگره مجوز حمله به ایران را صادر می‌کند
پنج‌شنبه 25 مهر 1392 - 11:30

در حالی که به اذعان آمریکایی ها و دیگر کشورهای غربی شرکت کننده در دور اخیر مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 ، پیشنهادهای ایران جدی‌ترین مذاکرات سالهای اخیر را رقم زده است، یک رسانه صهیونیستی مدعی شد که اقدام بعدی کنگره آمریکا برای مقابله با ایران هسته ای، صدور مجوز حمله نظامی به ایران است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تایمز اسرائیل نوشت: بنا بر درخواست سنای آمریکا برای اعمال فشارهای بیشتر به ایران، در حالیکه دور جدید تحریم ها علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده است، جمعی از سناتورهای جمهوری خواه به دنبال صدور مجوز استفاده از نیروی نظامی برای توقف فعالیت های هسته ای ایران هستند.

یک روز پس از پایان مذاکرات ایران با 1+5 در ژنو، موج جدیدی از تبلیغات علیه ایران در رسانه های صهیونیست به راه افتاده است.اگرچه رسانه هایی مثل هاآرتص، جروسالم پست، تایمز اسرائیل، یدیعوت احرونوت به نقل از مقامات غربی از جدی بودن مذاکرات خبر می دهند، اما خبرهای ضد و نقیضی نیز از تداوم فشارهای تحریمی یا حتی نظامی علیه ایران را نیز مطرح می کنند.

تایمز اسرائیل می نویسد: در حالی که مشکلات اقتصادی، بدهی و بودجه سال آتی همه و همه نشان از کاهش بودجه پنتاگون دارد، سناتور ترنت فرانکس در ماه سپتامبر پیشنهاد "صدور مجوز استفاده از اقدام نظامی علیه ایران" را ارائه داد. این پیشنهاد قرار بود جمعه گذشته در سنا مطرح شود که بحث بودجه این طرح را هاله خود پنهان کرد.

در این لایحه که تحت "قانون  مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا" ارائه شده است، تلاش شده بود تا اهرم فشاری در مقابل دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا قرار داده شود. این لایحه پیش شرط هایی برای ایران ارائه کرده بود، مثل "ایران باید حمایت از گروه های تروریست را قطع کند"، "اسرائیل را به رسمیت بشناسد" و "اقدامات عملی سیاست خارجی صلح آمیز را ارائه کند". البته این خیالبافی ها را بحث بودجه به زباله دان فرستاد.

لایحه فرانک درخواست تحریم های بیشتر را مطرح کرده است و صدور مجوز گزینه نظامی علیه ایران را به عنوان اقدام بعدی پیشنهاد داده است. وی می گوید اگر ما مجوز استفاده از اقدام نظامی علیه ایران را صادر کنیم، رئیس جمهور را در مذاکرات با ایران در موقعیت قویتری قرار داده ایم.

یدیعوت احرونوت نیز به نقل از سناتور جمهوری خواه می نویسد: اگر ایران برنامه غنی سازی و موشک های بالستیک خود را متوقف نکند، کنگره تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد. پس از تصویب تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران در مجلس نمایندگان بحث مذاکرات ایران و آمریکا، مذاکرات هسته ای ژنو و بحث بودجه در آمریکا باعث شد که این لایحه در سنا مطرح نشود، در این حال رسما رژیم صهیویستی از سنای آمریکا خواست تحریم ها علیه ایران را کاهش ندهد و تجریم های جدید را تصویب کند.

اخیرا پس از اینکه اختلاف بین جمهوری خواهان و کاخ سفید نهادهای فدرال دولت آمریکا را به تعطیلی کشاند، رسانه های صهیونیستی به نقل از مقامات آمریکایی با نگرانی از اینکه این موضوع بر امکان اعمال تحریم های بیشتر بر ایران تاثیر خواهد گذاشت، خبرهای فراوانی منتشر کردند.

تایمز اسرائیل در خبر دیگری می نویسد: روز چهارشنبه پس از پایان مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 سناتورهای آمریکایی خواستار اعلام فشارهای بیشتری به ایران شدند که این امر نشان از رویارویی دیگری میان جمهوری خواهان با اوباما در موضوع سیاست خارجی دارد. مارک رابینو سناتور جمهوری خواه فلوریدا با ارسال قطعنامه ای خواستار اعمال فشارهای بیشتر به ایران شده و می گوید: ایران بارها وعده خود را نقض کرده، به صورتی که دیگر قابل اعتماد نیست.

بر اساس ادعاهای نشریات صهیونیست، توافق جمهوری خواهان با اوباما برای پایان دادن به تعطیلی نهادهای فدرال و تصویب بودجه تنها برای این بوده که امکان مطرح کردن تحریم ها و فشارهای اقتصادی بیشتر علیه ایران فراهم شود، زیرا دور بعدی مذاکرات در کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد. از این رو تلاش می شود تا با اعمال تحریم های جدید جلوی کاهش تنش ها بین ایران و غرب گرفته شود.

این فشارها در حالی به اوج خود نزدیک می شوند که بر کسی پوشیده نیست پس از سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل و سیاست جدید جمهوری اسلامی ایران در جهت تنش زدایی با غرب و آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی  و دیگر مقامات اسرائیلی تلاش های فراوانی برای تحت الشعاع قرار دادن این سیاست ها صرف کردند تا جایی که نطق بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل باعث شد تا حتی صهیونیست ها از وی انتقاد کنند و رسانه های آمریکایی این حملات را نشان انزوای هرچه بیشتر اسرائیل بدانند. باید در نظر داشت که دولت فعلی مستقر در کاخ سفید بیشترین تنش های تاریخ این کشور را با کابینه رژیم صهیونیستی دارد.

حملات تبلیغاتی اسرائیلی ها علیه ایران تنها به پوشش خبری تصمیم سناتوهای جمهوری خواه برای اعمال فشارهای اقتصادی و نظامی خلاصه نمی شود، جروسالم پست در صفحه اول پایگاه اینترنتی خود آورده است:" در بحبوحه مذاکرات هسته ای غرب با ایران، رزمایش بزرگ نیروی هوایی اسرائیل وارد دومین هفته خود شد". در این خبر عکسی از یک جنگنده اسرائیلی در حال سوخت گیری هوایی به چشم می خورد. پیش از این گفته شده بود که ارتش رژیم صهیونیستی برای امکان بمباران تاسیسات هسته ای ایران، مخزن سوخت جنگنده های خود را افزایش داده و تمرین های شبیه سازی حمله به ایران در مسافت یکسان و سوختگیری شابهی را از نظر مقیاس مسافت مشابه با تاسیسات هسته ای ایران و سوختگیری در هنگام بازگشت جنگنده ها را آزمایش کرده است.

جروسالم پست می نویسد: در این رزمایش که از هفته گذشته آغاز شده است، سناریوهای مختلف نظامی مثل عملیات های مسافت طولانی با هدف حمله به ایران شبیه سازی شده است.

این نشریه همچنین خبر همکاری اطلاعاتی ترکیه با ایران در افشای ماهیت جاسوسان موساد را نیز به نقل از واشنگتن پست برجسته کرده است؛ مطلبی که واشنگتن پست مدعی است سال گذشته صورت گرفته است و برای اولین بار افشا می شود.

نویسنده واشنگتن پست در این مطلب اذعان کرده است که جنگ فراگیر اطلاعاتی در پشت پرده فعالیت ها برای توقف برنامه هسته ای ایران در جریان است.

پربیننده ترین خبرها