واردات گاز سمی برای قتل مردم بحرین + فیلم

شنبه 27 مهر 1392 - 11:01

جمعیت وفاق بحرین با اشاره به قراردادهای جدید رژیم حاکم در این کشور برای خرید گلوله های گاز سمی، پافشاری رژیم آل خلیفه برای کشتار مردم بحرین را محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق اعلام کرد: پول هایی که جهت خرید یک میلیون و 600 هزار گلوله گاز سمی و کشنده و کشتار و سرکوب مردم بحرین اختصاص یافته ، پول های خود مردم است که از آن برای ارتکاب جنایت علیه آنان استفاده می شود.
جمعیت وفاق افزود: دولت ها و جامعه بین الملل باید به راهکارها و خواسته های مردم بحرین و تلاش آنان برای حرکت به سوی دموکراسی احترام بگذارند.
این جمعیت همچنین اعلام کرد: نیروهای رژیم آل خلیفه در بحرین با استفاده از گازهای سمی و کشنده، خواسته های مردم بحرین در زمینه دموکراسی و مخالفت با استبداد و دیکتاتوری را سرکوب می کنند و دراستفاده از این نوع سلاح و دیگر سلاح های کشنده علیه مردم بحرین از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.
جمعیت وفاق اعلام کرد که این بمب ها ، عامل اصلی و مستقیم کشته شدن اغلب مردم بحرین اعم از زن و مرد و پیر و جوان است که طی دو سال و نیم گذشته (از زمان انقلاب بحرین) قربانی اقدامات خشونت بار رژیم آل خلیفه شده اند و این مساله نشان دهنده استفاده از سلاح برای ایجاد رعب و وحشت درمیان شهروندان و مجازات جمعی آنان است.
بنا به اعلام جمعیت وفاق بحرین ، بیش از 90 درصد از ساکنان مناطق مسکونی بحرین به طور مستقیم و غیر مستقیم در معرض مجازات جمعی قرار گرفته اند، به گونه ای که مقادیر زیادی از گازهای سمی و اشک آور در مناطق مختلف و علیه منازل مردم بکار گرفته شده است .
این جمعیت خاطرنشان کرد که در برخی از موارد بیش از 600 گلوله گاز سمی در منطقه ای که مساحت آن از صد متر مربع تجاوز نمی کند ، استفاده شده است و این امر بیانگر مجازات جمعی بحرینی ها از سوی مسئولان آل خلیفه است.
جمعیت وفاق همچنین با اشاره به شهادت بیش از 85 شهروند بحرینی به وسیله گازهای سمی از آغاز خیزش مردم این کشور در فوریه 2011، خاطرنشان کرد که گاز های سمی به طور مستمر و دائم در بحرین استفاده می شود و بارها اتفاق افتاده است که شمار زیادی از مردم بیگناه بر اثر استنشاق این گازها کشته شده اند.
وفاق تأکید کرد که شماری از سران و رهبران جمعیت ها و گروه های مخالف نیز به همین شیوه تهدید شده و هدف قرار گرفته اند.

از جمله کسانی که قربانیان استفاده از گاز های سمی شده اند ، یک نوجوان 15 ساله بحرینی به نام علی جواد الشيخ است که گلوله گاز اشک آور به فاصله نزدیک به صورتش شلیک شد و یک نوجوان 15 ساله دیگر به نام السید أحمد شمس هم به علت شلیک گلوله گازهای اشک آور به سرش، جان خود را از دست داد.
همچنین یک پیر زن و یک پسر جوان بحرینی نیز روز 25 مارس 2012 بر اثر استنشاق گاز اشک آورکه به منازل آنان واقع در دو منطقه مختلف شلیک شده بود ، جان خود را از دست دادند.
جمعیت وفاق بحرین خاطرنشان کرد، نیروهای رژیم با این سلاح، علاوه بر شهروندان و تظاهرکنندگان جوان و میانسال؛ افراد سالخورده و کودکان و زنان در منازل را نیز هدف قرار می دهد و حتی مراکز تجاری ، کارگاه ها و مدارس نیز از این سلاح ها در امان نیستند.
وفاق با اشاره به درخواست های مکرر جامعه بین الملل برای توقف استفاده نادرست از این سلاح ها ، خواهان توقف واردات گازهای اشک آور به بحرین به منظور جلوگیری از کشتار مردم شده است.

پربیننده ترین خبرها