دبیرکل جمعیت وفاق مطرح کرد:

مسائلی که عزم بحرینی‌‌ها را برای تغییر بیشتر می‌کند

مسائلی که عزم بحرینی‌‌ها را برای تغییر بیشتر می‌کند
يکشنبه 28 مهر 1392 - 14:53

دبيركل جمعيت وفاق بحرين با اشاره دلایل افزایش عزم مردم این کشور برای تغییر، تاكيد كرد كه رژيم آل خلیفه داراي تفكر و ذهنيت پليسي است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "شيخ علي سلمان" تصريح كرد: اگر تفكر و ذهنيت رژيم بحرين در ناديده گرفتن ايده گفت و گو و تلاش آن براي از بين آن ادامه يابد، بحرين در اين صورت برای تبديل شدن به عرصه اي براي درگيري ها و مناقشه هاي منطقه اي و داخلي و بحران هاي امنيتي عميق آماده خواهد داشت.
وي افزود: مخالفان بحريني بر اجراي گفت وگوي جدي به عنوان يك اصل و اساس جهت برون رفت از بحران و جلوگيري از تبديل شدن بحرين به اين وضعيت پافشاري مي كنند.
شيخ علي سلمان خاطرنشان كرد: رفتار و برخورد رژيم بحرين در جريان گفت وگوهاي انجام شده تاكنون با مخالفان بيانگر آن است كه سركوبگري در حال افزايش است، و اين نشانه ها بیانگر آن است که تفكر و ذهنيتي كه مجبور به اجراي گفت و گو شده است همان تفكر و ذهنيت امنيتي و سركوبگري برای كنار زدن ديگران است، نه اجراي گفت وگوي سياسي با مخالفان.
شیخ علی سلمان اظهار داشت: اعتقاد راسخ مخالفان به گفت و گو نشات گرفته از اعتقاد راسخ آنها به گفت وگو به عنوان يك اصل براي حل و فصل مشكلات سياسي است تا اينكه راه توافقي ايجاد شود و عدالت و ثبات واقعي حكمفرما گردد.
دبیرکل جمعیت وفاق گفـت: کشورها و محافل بین المللی منصف معتقدند كه رژيم بحرين مسئوليت متبلور نشدن چنین گفت و گويي را تا اين لحظه برعهده دارد.
وي اشاره كرد: ذهنيت پليسي در اداره كشور را مي توان در بودجه سال 2012 ميلادي مشاهده کرد، چرا كه دو سوم  بودجه اختصاص داده شده براي پرداخت حقوق به سمت بخش هاي نظامي و امنيتي سرازير شد.

شیخ علی سلمان اظهار داشت: میزان واردات تسليحاتي بحرين درمقايسه با ميزان بودجه جاري كشور ركود مي زند به گونه اي كه فراتر از ساير كشورهاي عرب حوزه خليج فارس است. بحرين حتی پيش از آغاز انقلاب (14 فوریه) جايگاه بالايي را در زمينه واردات تسليحات در مقايسه با بودجه خود داشت، و این رژيم بحرين جذب مزدوران خارجي از سراسر جهان براي مقابله با ملت اين كشور را افزايش داده است.

وي تاكيد كرد: همه اين اقدامات تنها باعث مي شود كه عزم راسخ ملت بحرين درخصوص لزوم تغييرات بيش از پيش شود؛ ملت ها با ادامه راه خود پيروز مي شوند، و به خواست و اراده خود جامه عمل مي پوشانند. اين سنت تاريخ است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها