واکنش عفو بین الملل به فرار از مجازات در بحرین

واکنش عفو بین الملل به فرار از مجازات در بحرین
دوشنبه 29 مهر 1392 - 11:57

عفو بین الملل در گزارش سال 2013 خود از مجازات نشدن عوامل رژیم آل خلیفه که در برخورد با معترضان مرتکب جرم شده اند، انتقاد کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در گزارش سال 2013 سازمان عفو بین الملل درباره وضعیت حقوق بشر بحرین تأکید شده است که فرار از مجازات عاملان جنایات علیه معترضان ادامه دارد. این سازمان همچنین تعداد محاکمه نیروهای پلیس و امنیتی این کشور در مقایسه با نقض حقوق بشر که از سال 2011 تاکنون در جریان است، اندک توصیف شده است.

در این گزارش آمده است: مقامات بحرین به حملات سرکوبگرانه علیه معترضان ادامه می‌دهند و همه مطالبات بین‌المللی را  نادیده می‌گیرد. آل خلیفه به آزادی بیان و اندیشه و تظاهرات مسالمت آمیز احترام نمی‌گذارد و این گونه اقدامات نقض آشکار معاهدات و قوانین بین‌المللی است که خود بحرین آنها را امضا کرده است.

عفو بین الملل با انتقاد از اینکه مقامات بحرینی به طور مستقل درباره تمام شکایت ها از شکنجه شدن بازداشت شدگان به دست ماموران امنیتی تحقیق نکرده اند، تاکید می کند که حملات سرکوبگرانه علیه معترضان همچنان ادامه دارد.

در این گزارش آمده است: دولت بحرین به مفاد اصلی توصیه های کمیسیون حقیقت یاب بحرین درباره نقض حقوق بشر در این کشور در سال 2011 عمل نکرده است.

عفو بین الملل از اقدام نیروهای امنیتی در توسل به زور برای متفرق کردن معترضان و ریختن خون آنان و همچنین شکنجه و بدرفتاری با بازداشتی‌ها در زندان انتقاد کرد و گفت: شمار زیادی از نیروهای امنیتی و افسران ارشد که در برخورد با معترضان مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند هرگز مجازات نشدند و حکومت آل خلیفه تنها به محاکمه چندین نیروی پلیس دون پایه برای رفع تکلیف از خود بسنده کرده است.

عفو بین‌الملل در گزارش خود آورده است: نیروهای امنیتی بحرین به استفاده از گلوله‌های جنگی و گاز اشک آور علیه معترضان ادامه می‌دهند.

آخرین واکنش عفو بین الملل به جریان محاکمه اخیر معترضان بحرینی بود که این سازمان در گزارش خود محاکمات اخیر را "روز سیاه برای عدالت در بحرین" دانسته بود.

این اولین بار نیست که سازمان عفو بین الملل در مورد وضعیت حقوق بشر در بحرین هشدار می دهد، این سازمان سال قبل با انتشار گزارشی درباره وضعیت بحرین تاکید کرد که بحران حقوق بشر در این کشور همچنان ادامه دارد و "کسی نباید تصور کند که بحران حقوق بشر در بحرین به پایان رسیده است."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها