تونسي ها بار ديگر خواستار براندازي حكومت شدند

تونسي ها بار ديگر خواستار براندازي حكومت شدند
چهارشنبه 1 آبان 1392 - 22:05

در حالی که در درگیری امروز چهارشنبه نیروهای امنیتی با عناصر تروریستی وابسته به القاعده هفت نفر کشته شدند، هزاران تن از مردم تونس، در پایتخت و شهرهای دیگر با هدف براندازی دولت فعلی به نخست وزیری "علی العریض" تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هزاران نفر از تونسی ها با تجمع در خیابان "الحبیب بورقیبه" به فراخوان احزاب مخالف دولت معروف به جبهه نجات، لبیک گفتند و تظاهراتی مسالمت آمیز برگزار کردند که در آن کناره گیری دولت کنونی را به سبب پایان مشروعیت انتخاباتی خواستار شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، شعارهایی از جمله "مردم، سرنگونی رژیم را خواهانند" سر دادند و عده ای دیگر، علیه جنبش النهضه، شعار "وکلای استعمار، دلالان واپسگرای النهضه ای" سر دادند.

این تظاهرات در میان تدابیر شدند امنیتی برگزار شد، به طوری که صدها تن از نیروهای پلیس در خیابان های فرعی منتهی به خیابان اصلی الحبیب بورقیبه مستقر شدند.

در همین حال، شهر صفاقس نیز عرصه تظاهراتی مشابه بود و تظاهر کنندگان این شهر نیز شعارهایی ضد دولت سر دادند و سرنگونی آن را خواستار شدند.

در شهر قفصه نیز، احزاب مخالف، تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند. تظاهر کنندگان این شهر نیز کناره گیری کابینه را مطالبه کردند.

در دیگر شهرهای تونس نیز تظاهراتی مشابه در پاسخ به فراخوان جبهه نجات که خواستار کناره گیری دولت کنونی است، برگزار شد.

جبهه نجات تونس معتقد است مشروعیت انتخاباتی دولت مورد حمایت جنبش النهضه پایان یافته است.

جبهه نجات تونس که پس از ترور محمد براهیمی، نماینده مخالف دولت در مجلس اعلام موجودیت کرد، متشکل از ائتلاف چپ گرایان جبهه خلق، اتحاد برای تونس و شماری دیگر از احزاب مخالف است.

این تظاهرات در حالی برگزار می شود که محافل سیاسی در انتظار بیانیه ای از سوی نخست وزیر دولت موقت تونس مبنی بر استعفا از پست خود در مدت سه هفته آینده، بر اساس مفاد پیمان "نقشه راه" این کشور هستند. این پیمان در گفت وگوهای ملی مقرر شد.

پربیننده ترین خبرها