عمرو موسی همه شایعات را تکذیب کرد

عمرو موسی همه شایعات را تکذیب کرد
چهارشنبه 1 آبان 1392 - 23:05

"عمرو موسی" دیپلمات پیشین مصری و رئیس کمیته 50 نفرۀ اصلاح قانون اساسی مصر، هرگونه اعمال فشار به این هیئت را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عمرو موسی اعمال فشار نظامیان به منظور درخواست امتیازهای ویژه برای شخص وزیر دفاع را تکذیب کرد و گفت: به هیچ وجه چیزی به نام امتیاز ویژه وجود ندارد و چنین حرف و حدیث هایی، با آن چه در کمیته 50 نفره می گذرد کاملا مغایرت دارد. این مساله درباره صحبت هایی که علیه نظامیان و کمیته اصلاح قانون اساسی بیان می شود، نیز صادق است. واقعیت آن است که نوعی سوء تفاهم صورت گرفته و چنین حرف و حدیث هایی به هیچ وجه مطرح نبوده است.

رئیس کمیته 50 نفرۀ اصلاح قانون اساسی مصرافزود: واژه اعمال فشار بر کمیته، واژه ای گمراه کننده است، چیزی تحت عنوان لابی وجود دارد و این روند در تمام جهان وجود دارد، در تمام دنیا بسیاری سعی می کنند با تشکیل لابی، بر فعالیت کمیته یا به عنوان مثال بر فعالیت های هیئت مسائل بین الملل و دیوان اداری و دیگر هیئت های قضایی یا اتحادیه ها تاثیر بگذارند. اما ما این گونه فعالیت ها را فشار نمی دانیم، لابی وجود دارد و ما این را می پذیریم و ضروری است که آن را بپذیریم، هرگونه هیئتی از جمله نیروهای مسلح سعی می کند از منافع خاصی دفاع کند، ما این مساله را فشار تلقی نمی کنیم.

عمرو موسی در ادامه گفت: چرا همواره از فشار نیروهای مسلح (نظامیان) صحبت می شود، چرا درباره فشار قوه قضائیه حرفی به میان نمی آید؟ همه لابی تشکیل می دهند و این روندی است که در دنیای معاصر اجتناب ناپذیر است، اما نظر نهایی و فصل الخطاب در این مجال به عهده کمیته 50 نفره است و کمیته از طریق رای گیری نتیجه را مشخص می کند، ما به نظرات قوه قضاییه نیز گوش دادیم اما در نهایت، تصمیمی قطعی است، که کمیته 50 نفره مقرر می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها