طرح ارتش سوریه برای عملیات درجنوب دمشق

طرح ارتش سوریه برای عملیات درجنوب دمشق
شنبه 18 آبان 1392 - 19:21

ریف دمشق (العالم) ـ منابع نظامی سوریه به خبرنگار العالم گفتند، ارتش عملیات گسترده ای علیه افراد مسلح در حجرالاسود و القدم در جنوب دمشق آغاز خواهد کرد.

این منابع افزودند: صدها فرد مسلح به این دو منطقه گریخته اند.

پس از سیطره ارتش سوریه به شهر السبینه در جنوب ریف دمشق، نیروهای ارتش، بزرگترین مرکز ساخت بمب، موشک و خمپاره را که خودروهای بمب گذاری شده از آن به پایتخت ارسال و خمپاره از آنجا به مناطق اطراف شلیک می شد، کشف و ضبط کردند.

در گزارش تصویری العالم، صحنه های بیمارستانهای صحرایی و داروهای مورد استفاده گروههای مسلح برای درمان مجروحانشان که بر روی برخی از آن نام کمیته امداد قطر درج شده است، مشاهده می شود.

یک فرمانده عملیاتی سوری به خبرنگار العالم گفت: پشت این خاکریز، پایان عملیات است و پس از آن نوبت پاکسازی منطقه القدم و حجرالاسود از گروه های مسلح می باشد، نیروهای ما به زودی عملیات گسترده ای را از این منطقه برای آزادسازی سایر مناطق اجرا خواهند کرد.

عملیات نظامی در شرق سبینه و همچنین پاکسازی کامل محور جنوب دمشق که به مکانی ناامن برای افراد مسلح تبدیل شده است، ادامه خواهد یافت. 

به گفته منابع نظامی، ارتش سوریه پس از تصرف مناطق جدیدی در شهر معضمیه، تجمع افراد مسلح در حجیره و غربه را هدف قرار داد و به مناطق محل استقرار کارخانجات در غرب شهر رسید.

ارتش تمام گذرگاههای منتهی به معضمیه را بسته و نیروهای بیشتری به مناطق آزاد شده اعزام کرده تا زمینه حمله گسترده به مناطق استقرار تروریستهای جبهه النصره را فراهم نماید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها