ائتلاف مخالفان سوریه یک حزب کُرد را دشمن اعلام کرد

ائتلاف مخالفان سوریه یک حزب کُرد را دشمن اعلام کرد
پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 10:14

ائتلاف مخالفان خارج نشین سوریه، "حزب اتحاد دمکراتیک" را که در مناطق کردنشین این کشور فعالیت می کند، به عنوان دشمن معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، به دنبال اعلام تشکیل "حاکمیت مدنی" توسط گروههای کُرد سوریه به ویژه "حزب اتحاد دمکراتیک"، ائتلاف ملی مخالفان خارج نشین سوریه، این حزب را تشکیلاتی متخاصم معرفی کرد.
این ائتلاف در بیانیه ای ادعا کرد که این حزب به منزله یک تشکیلات حامی نظام بشار اسد به شمار می آید و از طریق شاخه نظامی اش، موسوم به "نیروهای دفاع ملی کردها" علیه "منافع ملت سوریه" گام برمی دارد.
ائتلاف مخالفان سوریه، همچنین حزب مذکور را یک تشکیلات تجزیه طلب معرفی کرد که به باور آن برای دستیابی به یک نظام "یکپارچه و مستقل" در سوریه، باید هر گونه ارتباط با این تشکیلات قطع شود.
بیانیه ائتلاف مخالفان خارج نشین سوریه یک روز پس از آن صادر شد که گروههای کُرد سوریه به ویژه حزب اتحاد دمکراتیک، از تشکیل یک "حاکمیت مدنی" در مناطق تحت کنترل خود در شمال شرق سوریه خبر داد.
مناطق گسترده ای از شمال و شمال شرق سوریه در ماههای اخیر صحنه نبرد شدید نیروهای کرد سوریه و جنگجویان گروهک های وابسته به القاعده موسوم به "داعش" یا "دولت اسلامی عراق و شام" و "جبهه النصره" بوده است.
کردهای سوریه در این جنگ ها، توانستند با جنگجویان مذکور را از مناطق گسترده ای بیرون برانند.

پربیننده ترین خبرها