متخصص تسلیحات بیولوژیکی القاعده در اسرائیل چه می کند؟

متخصص تسلیحات بیولوژیکی القاعده در اسرائیل چه می کند؟
دوشنبه 27 آبان 1392 - 18:02

العالم - "سامرحلمی عبداللطیف البراک" متخصص سلاح های بیولوژیکی القاعده از 3 سال پیش تاکنون در زندانی در سرزمین های اشغالی در بازداشت اداری به سر می برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، البراک که تابعیت کویتی دارد و اصالتا فلسطینی است در سال 2010 پس از ورود به سرزمین های اشغالی از اردن بازداشت شده و تاکنون بدون تفهیم اتهام و محاکمه در بازداشت به سر می برد.

بر اساس اسنادی که دیوان عالی رژیم صهیونیستی منتشر کرده است تلاش های این رژیم برای انتقال وی به چند کشور عربی بی نتیجه مانده است. این رژیم همچنین روز دوشنبه درخواست سامر البراک برای آزادی و انتقال به فلسطین را نیز رد کرد و آزادی وی را تهدیدی برای خود می داند.

البراک 39 ساله در سال 1997 در پاکستان میکروبیولوژی را فرا گرفت، در سال 1998 تمرینات نظامی را آغاز کرد و در سال 2001 به استخدام ایمن الظواهری در القاعده درآمد ، سپس در سال 2010 با ورود به سرزمین های اشغالی بازداشت شد.

بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، وی در توطئه حمله به اسرائیلی ها و یهودیان در اردن دست داشته و هدف سفر وی به فلسطین آموزش تسلیحات بیولوژیکی به مبارزان فلسطینی بوده است.

سامر البراک در سال 2003 در پاکستان به دست نظامیان آمریکایی بازداشت شد. وی چند ماه تحت بازجویی قرار گرفت و چون پیش از آن به مدت 5 سال در اردن زندانی بود، آمریکایی ها وی را به مقامات اردنی تحویل دادند. اردنی ها هم 2 سال دیگر وی را زندانی کردند تا از زندان آزاد شد. پس از آزادی هم به محض ورود به اسرائیل از سال 2010 تاکنون دربازداشت به سر می برد.

البراک به بازپرسش در اسرائیل دیدار با سران القاعده مثل الظواهری را تایید کرده اما دلیل این دیدار را فعالیت های اجتماعی عنوان کرده است. 

پربیننده ترین خبرها