روایت اسد از هم پیمانانش در ائتلاف ملی مخالفان!

روایت اسد از هم پیمانانش در ائتلاف ملی مخالفان!
سه شنبه 12 آذر 1392 - 12:41

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از هم پیمانان خود در کانون وکلای اردن خواست تا نگران سوریه و نظام آن و شخص وی نباشند، زیرا وی مبارزانی حتی داخل صفوف مخالفان دارد که به نفع وی کار می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شماری از فعالان سندیکاها گفتند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه درپی ابراز نگرانی یکی از وکلای اردنی درخصوص توطئه علیه سوریه اظهار داشت: من احساسات شما را ارج می نهم ... نگران نباشید من هم پیمانان و مبارزانی حتی در داخل جناح های مخالفان دارم که برایم کار می کنند.
بشار اسد این هیئت از وکلا و فعالان اردنی را اخیرا به حضور پذیرفت و بیش از یک ساعت با آنها جلسه گذاشت و موضع سوریه درقبال تحولات این کشور را به اطلاع آنها رساند.
به گفته شاهدان عینی، اعضای تیم اردنی از سخنان بشار اسد درخصوص وجود مبارزانش در صفوف طیف های مخالفان مسلح و حتی مخالفان خارج نشین شوکه شدند.
بشار اسد پیش از این به عباس زکی از مسئولان ارشد فلسطینی گفته بود دستور عفو ده ها نظامی فریب خورده را که در آغاز حوادث سوریه به مخالفان پیوستند، صادر کرده است و آنها به صفوف ارتش بازگشتند.
رئیس جمهوری سوریه افزود: اینها (نظامیان) به خدمت بازگشته اند و ماموریت و نقش خود را ایفا می کنند.

زکی به نقل از بشار اسد گفت که برخی مجموعه های نظامی از روی ترس یا نگرانی یا قطع شدن ارتباط و تماس ها به ارتش آزاد ملحق شدند.
زکی به نقل از بشار اسد افزود که وی بین مخالفان ملی جدی که دستان آنها به خون آغشته نشده است و بین کسانی که از خارج دستور می گیرند، تمایز قائل است.
فعالان اردنی گفتند که بشار اسد مخالفان خارج نشین بویژه احمد الجربا رئیس ائتلاف سوری مخالف نزدیک به عربستان را مورد تمسخر قرار داد و گفت: الجربا، او جایگزینی برای بشار اسد است...اصلا این امر را قبول نمی کنم. اگر جایگزین میشل کیلو بود قضیه فرق می کرد قبول می کردم اما الجربا نه.
بشار اسد به افراد ملاقات کننده با وی چندبار ابلاغ کرد اولویت نبردش بعد از آزاد سازی القلمون، استان درعا خواهد بود که به طور تلویحی آن را نه فقط مشکل سوریه بلکه مشکل اردن دانست زیرا وظیفه کشور اردن است که – درپی اجازه فعالیت های تروریستی و نفوذ تروریست ها- منطقه واقع در مجاورات خودش را پاکسازی کند.
حسین مطاوع از فعالان بارز سیاسی و سندیکاهای اردن که از دمشق بازگشته بود، در گفت وگو با روزنامه القدس العربی دولت عبدالله نسور و بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان را مسئول باندهای جنایتکارانه و تروریستی دانست که از طریق مرزهای اردن به آنها برای اقدام علیه ملت سوریه پشتیبانی می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها