مواضع نبیه بری درباره انتخاب رییس جمهور جدید لبنان

مواضع نبیه بری درباره انتخاب رییس جمهور جدید لبنان
سه شنبه 19 آذر 1392 - 13:13

هر چند نبیه بری، رییس مجلس نمایندگان لبنان، تاکنون خود را درگیر مساله نامزدها و گزینه های انتخابات ریاست جمهوری نکرده است ولی در آستانه پایان دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان، در اظهاراتی مواضع خود را در این باره بیان کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رییس مجلس نمایندگان لبنان گفت: انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صدر اولویت ها قرار دارد لذا همه نمایندگان مجلس حتی نمایندگان غایب باید در جلسه انتخابات رییس جمهور برای انجام این وظیفه ملی حضور داشته باشند و نباید فقط به حضور دو سوم نمایندگان اکتفا کرد.
بری افزود: مهلت 2 ماهه ای که قانون اساسی برای انتخاب رییس جمهور تعیین کرده است، بیهوده و بیجا نیست. رییس مجلس نمایندگان از روز 25 مارس تا 15 مه (جلسه انتخاب رییس جمهور در 10 روز آخر مهلت دو ماهه برگزار می شود) باید زمینه حصول اجماع یا شبه اجماع را پیش از فراخواندن نمایندگان به جلسه انتخاب رییس جمهور فراهم کند زیرا اصل این است که رییس جمهور بیشترین آرا را کسب کند ولی اگر چنین نشود ، چاره ای بجز انتخابات سراسری نیست .
وی در مصاحبه با روزنامه السفیر گفت: مجلس باید هم به وظیفه انتخاب رییس جمهور و هم به وظیفه تصویب قوانین بپردازد ولی متاسفانه برخی نمایندگان فقط بر لزوم مشارکت در جلسه انتخاب رییس جمهور تاکید دارند و جلسات تصویب قوانین را تحریم می کنند در حالی که من از مدتها پیش تاکنون این نمایندگان را به مشارکت در جلسات تصویب قوانین فرامی خوانم.
رییس مجلس لبنان خاطرنشان کرد: اگر جلسات مجلس همینگونه تعطیل بماند ، اوضاع کشور بیش از پیش وخیم خواهد شد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها