رییس اتحادیه کل اصناف کارگری سوریه:

قتل‌عام در "عدرا" ثمره نشست شورای همکاری است

قتل‌عام در
شنبه 23 آذر 1392 - 10:21

رییس اتحادیه کل اصناف کارگری سوریه، حمله گروه های مسلح به شهر عدرا در ریف دمشق و کشتار مردم بی دفاع را در نتیجه حمایت سران عرب از تروریستها به ویژه در نشست اخیر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دانست که آشکارا از کشتار در سوریه حمایت کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اتحادیه کل اصناف کارگری سوریه در واکنش به کشتار مردم بی دفاع در شهر صنعتی عدرا در ریف دمشق را به شدت محکوم کرد.

عدرا از شهرهای صنعتی سوریه به شمار می آید و ساکنان آن از کارگران کارخانه ها و صنایع این شهر هستند.
این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد اگر حمایتهای عربی و منطقه ای و غربی از گروههای تروریستی نبود جنایات تروریستی که هر روز علیه مردم سوریه صورت می گیرد واقع نمی شد.
"شعبان عزوز" رییس اتحادیه کل اصناف کارگری سوریه گفت: قتل عام در شهرک مسکونی کارگری عدرا  نخستین ثمره نشست اخیر سران عرب شورای همکاری خلیج فارس بود.
وی افزود: حکام این کشورها در این نشست ، نقاب از چهره واقعی و خونین خود در قبال ملت ، ارتش و کشور سوریه برداشتند. حمله به غیر نظامیان و کشتار مردم بی دفاع تازگی ندارد.
عزوز بابیان این این که شهرک مسکونی کارگری عدرا شهرکی شناخته شده است، خاطرنشان کرد: در این شهرک کارگران سکونت دارند و در آن هیچ نوع مرکز نظامی متعلق به ارتش و سایر نیروها وجود ندارد.
وی افزود: بیش از 100 هزار نفر در این شهرک زندگی می کنند که دولت خانه های شهرک عدرا را به کارگران داده و بر تعداد ساکنان این شهرک نیز در پی توطئه جهانی علیه سوریه افزوده شده است.
عزوز با اشاره به این که حمله به کارگران تازگی ندارد، گفت: بیش از 3 هزار و 500  کارگر در بحران سوریه کشته شده اند و حتی یک نفر از آنها سلاح نداشتند. آنان کارکنان ترمیم خطوط برق ، کارگران خطوط نفت ، گاز ، نانوایی ها ، سیلوها و راه و ترابری و مراکز دیگر بودند.
تروریستها بامداد چهارشنبه گذشته وارد بخش مسکونی شهر عدرا در ریف دمشق شدند و شماری از ساکنان را به قتل رساندند.
رییس اتحادیه کل اصناف کارگری سوریه اظهار داشت:به دنبال این حمله، با اتحادیه بین المللی کارگران عرب ارتباط برقرار شد و این اتحادیه بیانیه‌ای را صادر کرد و ما یادداشتی را به زبان عربی و انگلیسی به سازمان بین المللی کار و اتحادیه جهانی کارگران و همه سازمانهای صنفی فرستادیم و تأکید کردیم آنچه در سوریه رخ می دهد آنچنان که ادعا می شود، برای یاری ملت سوریه و انقلاب نیست و دلیل آن نیز حمله به مردم بی گناه و بی دفاع است.
عزوز که با شبکه تلویزیونی سوریه گفت وگو می کرد، افزود: گروه های مسلح به مرکز بهداشتی کارگران و تاسیسات اتحادیه کل اصناف کارگری در دمشق نیز حمله کرده اند و این در حالی است که در ساختمانهای وابسته به این اتحادیه آوارگان اسکان داده شده اند . کشتار و ریختن خون مردم بیگناه در چارچوب توطئه عربی در سوریه در حال وقوع است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها