سران "جبهه اسلامي" با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنند

سران
يکشنبه 24 آذر 1392 - 07:48

منابع وابسته به مخالفان مسلح سوریه اعلام کردند که شماری از فرماندهان گروه موسوم به "جبهه اسلامی" مذاکراتی را با مسئولان آمریکایی در روزهای آینده در ترکیه برگزار خواهند کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر گروه افراطی "جبهه اسلامی" هفته گذشته شماری از مراکز نظامی وابسته به گروه موسوم به "ارتش آزاد" را به کنترل خود درآوردند.
تماس های احتمالی بین آمریکا و فرماندهان جبهه اسلامی بیانگر برتری یافتن این گروه بر ارتش آزاد است.
این مذاکرات همچنین درباره رویکرد آینده جبهه اسلامی است که مدعی است با گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (مرتبط با القاعده) میانه خوبی ندارد.
یکی از افراد مسلح در جبهه اسلامی گفت: انتظار می رود که در مذاکرات در ترکیه این موضوع مورد بحث قرار گیرد که آیا آمریکا به تجهیز تسلیحاتی جبهه اسلامی کمک خواهد کرد و متعهد خواهد شد که امنیت مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح در شمال سوریه را حفظ کند.
این فرد مسلح که خواست نامش فاش نشود، به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.
برخی منابع دیپلماتیک درترکیه گفتند: انتظار می رود که رابرت فورد فرستاده آمریکا در امور سوریه بزودی به استانبول سفر کند اما زمان دقیق سفرش تا این لحظه قطعی نیست.
جبهه اسلامی از ائتلاف شش گروه مسلح بزرگ تشکیل شده است و هفته گذشته انبارهای سلاحی را که ظاهرا تحت کنترل شورای عالی نظامی وابسته به گروه ارتش آزاد بود، به کنترل خود درآورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها