داستان جالب پلی که ساختش 117 سال طول کشید

داستان جالب پلی که ساختش 117 سال طول کشید
يکشنبه 24 آذر 1392 - 14:28

پل شهر بیچیکا واقع در غرب روماني بعد از گذشت 117 سال ساخته شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم،در نيمه قرن نوزدهم "بيچیکا" يك شهرك زراعي در در امپراتوري اتريشي - مجاري به شمار مي آمد و از آنجا كه ساكنان مجاور منطقه تاريخي "بانات" يك بازار در آن سوي رود "موريش" محسوب مي شدند، مسئولان محلي از دادگاه وين خواستند اجازه ساخت يك پل ارتباطي ميان اين دو منطقه را صادر كند.

اين پل داستان جالبي دارد كه يك معلم بازنشسته ساكن منطقه آن را در كتابي با عنوان "بيچیکا و موريش" روايت كرده است.

وي در گفت وگو با سايت خبري رومانيا اینسايدر مي گويد: بعد از مدتي كه طرح مورد موافقت قرار گرفت مصالح ساختماني لازم به شهرك رسيد و همه خوشحال بودند به جز مالكان زمين هايي كه مي دانستند با ساخته شدن پل، مايحتاج مردم از جمله غلات به راحتي به بازار محلي خواهد رسيد و همين امر موجب كاهش قيمت غلات و در نتيجه كاهش سود آنها خواهد بود.

اين معلم بازنشسته در ادامه توضيحات خود گفت: مالكان زمين هاي زراعي به سرعت در وين اعمال نفوذ كرده و بدين ترتيب مصالح مورد نياز براي ساخت پل به شهر ديگري به نام "ليپووا" واقع در 56 كيلومتري رود اهدا شد و پل آن شهر نيز در سال 1896 افتتاح گرديد.

اينك بعد از گذشت 117 سال ساكنان بيچیکا به خواسته خود رسيدند و در طول 2 سال پلي با هزينه شش و نيم میلیون یورو با استقراض از شوراي پيمانكاري در اين شهر ساخته شد.

حالا ساكنان شهر به جاي طي مسافت 40 كيلومتري براي رسيدن به آن سوي پل، مسافت 616 متري پل را در سي ثانيه طي مي كنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها