سوژه جدید عربستانی ها برای اعتراض به فساد

سوژه جدید عربستانی ها برای اعتراض به فساد
جمعه 29 آذر 1392 - 12:46

فروریختن یک پل در مسیر اتوبان ریاض به دمام سوژه جدیدی برای فعالان و شهروندان عربستانی برای اعتراض به فساد مالی و اداری در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، فعالان عربستانی در پایگاههای اجتماعی به ویژه تویتر تصاویری از فروریختن یک پل در اتوبان دمام به ریاض را منتشر کردند که به گفته آنها این حادثه خسارت جانی به دنبال نداشته است.
فعالان عربستانی با اشاره به اینکه این پل در فاصله 40 کیلومتری از شهر دمام در اتوبان آن شهر به سوی پایتخت قرار دارد، این حادثه را به موضوعی داغ در فضای مجازی تبدیل کرده اند. به طوری که برخی از کاربران دلیل وقوع این حادثه را فساد دانسته اند.

برخی نیز گفته اند که سقوط این پل به دلیل قضا و قدر بوده است! یک کاربر نیز آرزو کرده است که مبادا سایر پل هایی که در پروژه های آنها فساد فراوانی انجام گرفته است فرو بریزند.
کاربر عربستانی دیگری نوشته است: به نظر می رسد ما باید به خاطر فساد فراوان در دوره ای گریه کنیم که زمانی پل ها به خاطر بارندگی فراوان سقوط می کردند. اما امروزه دیگر حتی به خاطر سرمای هوا نیز پل هایمان سقوط می کنند! قبل از این نیز پل های "ثمامه" در ریاض و پل التحلیه در جده نیز سقوط کردند.
عده دیگری نیز با تمسخر به این حادثه پرداخته و نوشته اند: چرا شما نیمه خالی لیوان را می بینید و فقط به پل های فروریخته شده، نگاه می کنید؟ چرا از پل هایی که تا حالا سقوط نکرده اند سخنی به میان نمی آورید؟!
یکی دیگر از شهروندان عربستانی با حسرت نوشته است: متروی لندن 150 ساله است، و پل دزفول در ایران هم هزار سال پیش بنا شده و هنوز پابرجاست. اما پل های 30 ساله ما فرو می ریزند.
یک کاربر دیگر خواستار مجازات شرکت های فاسد در این زمینه شده و اظهار می دارد: چه زمانی خواهیم شنید که اسامی شرکت های مجری این طرح های معیوب در رسانه ها علنی و مسئولان آنها مجازات خواهند شد؟
شهروند عربستانی دیگر با هشدار به مردم این کشور می نویسد: برای حفظ جانتان تا حد امکان از نزدیک شدن به طرح ها و ساختمان های دولتی خودداری کنید. زیرا در هر لحظه امکان فرو ریختن آنها بر سر شما وجود دارد!
یادآور می شود در چند سال اخیر به علت سیل در شهرهای عربستان به ویژه جده، شمار زیادی از شهروندان کشته و ساختمان های فراوانی تخریب شده اند، که دلیل آن نیز فقدان سیستم فاضلاب و فساد فراوان در اجرای پروژه های دولتی بوده است.

پربیننده ترین خبرها