درخواست آل خلیفه از مالزی برای اعزام نیرو به بحرین

درخواست آل خلیفه از مالزی برای اعزام نیرو به بحرین
چهارشنبه 4 دی 1392 - 22:53

العالم - فعال سیاسی بحرینی، اعلام آمادگی مالزی برای اعزام نیرو به بحرین را بنابه درخواست مقامات بحرینی دانست.

"محمد المطوع" شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم تاکید کرد که اظهارات دیپلماتیک بدون دلیل بیان نمی شوند و وقتی نخست وزیر مالزی برای اعزام نیرو به بحرین اعلام آمادگی می کند، این امر نشانگر آن است که رژیم بحرین از مالزی چنین درخواستی کرده و یا چراغ سبز نشان داده است.
این فعال بحرینی خاطرنشان کرد که مالزی علی رغم آن که یک کشور صنعتی است اما در شرایط دشوار امروز اقتصاد جهانی به پشتیبانی مالی نیاز دارد و مزدوران آل خلیفه هم که راه حل سرکوب و برخورد امنیتی را برای مقابله با جنبش مردمی برگزیده اند دنبال چنین فرصت هایی هستند تا مالزی را با وعده پول به فرستادن نیرو برای تقویت پایه های سست ارتش خود وادار کنند و این یعنی ملت بحرین باید بیش از گذشته منتظر سرکوب و اقدامات خشونت آمیز باشند.
وی تاکید کرد که اگر این پیشنهاد مالزی براساس چراغ سبز مقامات منامه نبود در این صورت سران رژم آل خلیفه می بایست آن را دخالت در امور داخلی بحرین قلمداد می کردند، لذا سکوت این رژیم نشانگر آن است که پیشنهاد اولیه از سوی خودش بوده هرچند که اصولا آل خلیفه چنین اموری را دخالت و توهین به حاکمیت کشور به شمار نمی آورد و بالعکس آن را به حساب حمایت از حکومت می گذارد و این درحالی است که قانون بحرین، فعالیت بیگانگان را در نیروهای امنیتی و ارتش و پلیس مگر در مقاطع زمانی کوتاه و شرایط استثنائی جایز ندانسته است.
فعال سیاسی بحرینی در ادامه گفت: جذب نیرو از هرکشوری که می خواهد باشد فایده ای برای سران آل خلیفه نخواهد داشت زیرا استقامت مردم بحرین در گذشته قدرت آنها را در مقاومت ثابت کرده و هنوز هم می توانند با پایداری و مبارزه حقوق قانونی نقض شده خود را پیگیری کنند.
"جواد فیروز" نماینده سابق جمعیت الوفاق در پارلمان بحرین نیز درباره ورود قریب الوقوع هیاتی از پلیس اردن به منامه گفت: روابط میان دو حکومت بحرین و اردن رابطه ای بسیار قدیمی و ریشه دار است و اغلب زندانبان ها و ماموران شکنجه و مشاوران امنیتی در وزارت امنیت بحرین، اردنی هستند.

فیروز خاطر نشان کرد که اقدام رژیم آل خلیفه در اجیر کردن مزدورانی از کشورهای مختلف، نشانه ای واضح از بیگانه بودن این رژیم با مردم و بی اعتمادی مردم به رژیم است، اما آل خلیفه هر قدر هم که نیروی بیگانه اجیر کند، نخواهد توانست صدای اصیل ملت بحرین را خاموش کند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها