قیمت کالاهای اساسی در غوطه شرقی دمشق

قیمت کالاهای اساسی در غوطه شرقی دمشق
سه شنبه 10 دی 1392 - 08:11

تروریست های مسلح در سوریه که قصد داشتند شهر دمشق را محاصره و تصرف کنند، اکنون بیش از 10 ماه است که خود در غوطه شرقی و غربی محاصره قرار دارند و تلاش آنها برای شکستن این محاصره راه به جایی نبرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تا پیش از شروع درگیری ها در سوریه، منطقه غوطه شرقی بیش از دو میلیون و 500هزار نفر جمعیت داشت اما با ورود گروه های مسلح تروریستی به این منطقه بسیار زیبا، دو سوم از جمعیت آن فرار کردند و حدود 800هزار نفر دیگر در این منطقه یا گیر افتادند و یا چون از جزو گروه های مسلح بودند، در این منطقه ماندگار شدند.

از 10 ماه پیش که ارتش سوریه با تصرف شهر حران العوامید و العتیبه عملاً این منطقه را محاصره کرد و شهرها و روستاهای آن را یکی پس از دیگری پاکسازی کرد، روند فرار تروریست ها و خانواده های آنها به عمق غوطه بیش از پیش شد. حضور جمعیتی معادل 800هزار نفر در این منطقه؛ باعث شد تا مواد غذایی، سوختی و دارویی به شدت در آن کمیاب شود و ارتش نیز به دلیل سوء استفاده جریان های تکفیری تروریستی از این مواد، اجازه ندهد این موارد وارد غوطه شوند.

در این میان چند ماهی است که همه ذخیره های غذایی در غوطه، حتی آرد گندم نیز تمام شده است و تلاش گروه های مسلح برای دستبرد به انبارهای غله و مواد غذایی نیز راه به جایی نبرده است. نبود مواد غذایی و دارویی، فشار بسیاری بر گروه های مسلح تروریستی وارد آورده است تا جایی که در شهر معضمیه الشام آنها ناچار شدند تروریست های بی وطن را در مقابل دریافت غذا و دارو اخراج کرده و پرچم ملی سوریه را بر فراز خانه های خود برافرازند.

از سوی دیگر صفحات گروه های مسلح در فیس بوک با انتشار لیستی از قیمت مواد غذایی در شهر عربین در غوطه شرقی، به ترسیم وضعیتی پرداختند که خود برای مردم این منطقه به وجود آورده اند.

در اینجا قیمت برخی از مواد غذایی و سوختی را به لیر سوریه مشاهده می کنید، لازم به یادآوری است که هر 150 لیر سوریه یک دلار ارزش دارد:

برنج؛ 2000 لیر سوریه برای هرکیلو در بازار در دسترس نیست
بلغور؛ 1450 ل.س
سمولینا؛ 1700 ل.س
عدس؛ 1600 ل.س
شکر؛ 2000 ل.س
روغن؛ 1000 ل.س برای یک لیتر
آرد؛ 1000 ل.س که ترکیبی از سویا، جو و نخاله ذرت است
تاس کباب؛ 180 ل.س
گوشت گوساله؛ 1300 ل.س
گوشت گوسفند؛ 2000 ل.س
گوشت گاو؛ 850 ل.س
سیب زمینی در بازار یافت نمی‌شود
گوجه فرنگی در بازار یافت نمی‌شود
بادمجان در بازار یافت نمی‌شود
یک کپسول گاز؛ 22000 ل.س و بالاتر از آن
یک لیتر بنزین؛ 3500 ل.س
گازوییل؛ 1200 ل.س
هیزم؛ 50 ل.س

 لازم به یادآوری است که واحد همه مواد غذایی به کیلو است فعلاً هم در بازار موجود نیست، یعنی به نوعی هر کس هر چه دارد برای خودش است و همه چیز جیره بندی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها