تهدید فیسبوکی پلیس بلژیک را به حالت آماده باش در آورد

تهدید فیسبوکی پلیس بلژیک را به حالت آماده باش در آورد
چهارشنبه 11 دی 1392 - 15:09

تهدید فیسبوکی یک سلفی مغربی مقیم بلژیک، باعث شد نیروهای نظامی بلژیک به حال آماده باش درآیند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "الیاس ازواج" 24 ساله دراین پیام فیسبوکی اظهار داشت آنچه در "ولگاگراد" رخ داد، مقدمه کابوس هایی است که کشورهای کافر و ستمگر باید به عنوان تاوان بپردازند و به زودی نوبت فرانسه و بلژیک خواهد شد و مومن حتما به وعده خود وفا خواهد کرد!

شهر "ولگاگراد" روسیه اخیرا شاهد دو انفجار تروریستی بود که درنتیجه آن چندین نفر کشته و یا مجروح شدند.
این سلفی مغربی تبار در صفحه فیسبوک خود خطاب به این دوکشور اروپایی مدعی شد: "به زودی همه دنیا شاهد ناتوانی شما در برابر امر خدا خواهند بود و هنوز کسانی هستند که از شریعت الهی پیروی کنند."
وی در آوریل گذشته برای پیوستن به گروههای تروریست به سوریه رفت، ولی دوباره ماه نوامبر در پایگاههای اجتماعی ظاهر شد تا برای جنگ در سوریه فراخوان بدهد.
اگرچه برخی احتمال دست داشتن "ازواج" در تهدید به انفجار در بلژیک و فرانسه را به دلیل حضور نداشتن وی در بلژیک ضعیف دانسته اند، اما فراخوان تهدید آمیز او در فیسبوک باعث رعب و وحشت مردم بلژیک شد و دادستان فدرال پرونده تحقیقی را درباره این تهدیدات که برای چندمین بار تکرار شده، باز کرده است.
گفتنی است پیش از این نیز گروههای تندرو بارها در بلژیک تهدید کرده اند که در بلژیک دست به عملیات تروریستی می زنند. نشریه بلژیکی "هیت لاتست" پیش از این نامه ای دریافت کرده بود که بر اساس آن بروکسل و آنتورپ اهداف بعدی عملیات تروریستی هستند.
از سوی دیگر برخی رسانه های این کشور با انتشار این خبر که الیاس ازواج قصد برگرداندن جوانانی را دارد که برای جهاد به سوریه رفته اند، عنوان کردند که دستگاه اطلاعاتی بلژیک برای رهایی از دست او به این شایعات دامن می زند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها