مرگ دلخراش 6 دختر عربستانی + عکس

دوشنبه 30 دی 1392 - 13:30

ضعف اطلاع رسانی دستگاههای دولتی ذیربط در عربستان سعودی و هشدار ندادن آنها به مردم درخصوص خطر حوضچه های آب راکد و باتلاقهای اطرف شهر ریاض پایتخت این کشور، باعث مرگ ناگهانی 6 دختر نوجوان از سه خانواده عربستانی شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هنوز شهر ریاض پس از بیرون آوردن اجساد شش دختر عضو سه خانواده عربستانی داغدار است؛ کوچکترین قربانی این حادثه 10 سال بیشتر نداشت.
پس از بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل در خیابانهای چندین شهر عربستان به دلیل نبود زیرساختهای مناسب، اکنون راکد شدن این آبها در اطراف شهرها از دیگر مشکلاتی است که دست به گریبان شهروندان عربستانی شده است.
ماجرا از اینجا آغاز شد که این سه خانواده با هم برای تفریح به کنار یک حوضچه آب در اطراف شهر ریاض رفته بودند که به ناگاه شش دختر نوجوان خود را یکباره از دست دادند.
هوای خوب ریاض ناشی از وزش نسیم های خنک و بارش باران، این خانواده های عربستانی را صبح شنبه برای گردش و تفریح به کنار یک حوضچه آب راکد در یکی از مناطق بیابانی میان استان رماح و ریاض کشاند، که البته پایان فاجعه باری را برای آنها به همراه داشت.
هریک از این سه خانواده دو دختر نوجوان خود را در این حادثه از دست دادند.
حادثه اینگونه اتفاق افتاد که پس از لغزیدن پای اولین دختر در گل و لای اطراف حوضچه آب، پنج دختر دیگر برای نجات او تلاش کردند اما همگی به همان سرنوشت دچار شده و درآب و گل و لای غرق شدند.
در بین اعضای این سه خانواده که همه از موفقیت های تحصیلی دختران و نمرات عالی آنان شادمان بودند، دیگر اثری از شادی نیست و غم سراپای وجود آنها را فرا گرفته است.
سروان "محمد الحمادی "سخنگوی رسانه ای اداره دفاع مدنی درباره حادثه گفت: امدادگران استان رماح و روضه خریم با اعزام گروههای امدادرسان وغواص و چندین خودرو به کمک حادثه دیدگان شتافتند، و جسد چهار دختر را بیرون کشیده و به بیمارستان رماح منتقل کردند.
وی افزود: امدادگران هنگام جستجوی باتلاق برای یافتن 2 جسد دیگر از ماشین های مکنده گل و لای و آب و تجهیزات سنگین با کمک شهرداری استفاده کردند، و به خشک کردن و پاکسازی محل حادثه پرداختند.
وی در تشریح حادثه گفت: آب و گل و لای کنار حوضچه، یکی از دختران را در کام خود کشید که خواهران و نزدیکان وی برای نجات او تلاش کردند اما همگی غرق شدند.
وقوع این حادثه باعث شد که نیروهای یگان دفاع مدنی عربستان به فکر اطلاع رسانی بیفتند و از گردشگران و مردم بخواهند که  از محل تجمع آب های راکد و باتلاقها دور شوند و هنگام تفریح از فرزندان خود مراقبت کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها