سردبیر روزنامه سوری "تشرین":

جریان تکفیری در سوریه به پایان راه رسیده است

شنبه 10 اسفند 1392 - 22:41

سردبیر روزنامه سوری "تشرین" تاکید کرد که پس از برملاشدن چهره واقعی تروریست‌ها، جریان تکفیری در سوریه به بن‌بست کامل رسیده و قدرت‌های حامی تروریست‌ها نیز در حال عقب‌نشینی از مواضع پیشین خود هستند.

محیی الدین محمد روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تغییرات محسوسی در زمینه از دست رفتن پایگاه مردمی مخالفان مسلح در سوریه رخ داده، به طوری که اکنون مردم تحرکات تروریست ها را به ارتش سوریه گزارش می کنند و همین امر، کمین گذاشتن برای آنها را تسهیل می کند.

وی خاطرنشان کرد ارتش در اغلب مناطق به خصوص در ریف دمشق تروریست ها را محاصره کرده و می تواند با زیر نظر گرفتن تحرکات این گروهها، آنان را شکار کند و در داخل دمشق نیز تروریست ها تحت محاصره بسیار شدیدی هستند که حتی به سختی می توانند از نقطه ای به نقطه دیگر بروند.

محمد همچنین با اشاره به وضعیت سیاسی در سوریه و بازگشت گروه موسوم به شورای ملی مخالفان به مجموعه ائتلاف مخالفان را بی اهمیت توصیف کرد وی افزود: این ائتلاف قدرت تصمیم گیری ندارد و تحت تاثیر تصمیمات قدرت های حامی خود است و با اشارۀ امریکا، ترکیه، قطر و عربستان، پیوسته مواضع خود را تغییر می دهد.

محمد افزود: تحولات اخیر به خصوص پیشروی ارتش در چندین محور در ریف دمشق و حلب و حماه به نفع قدرت های حامی تروریسم در سوریه نبوده است.

سردبیر روزنامه سوری "تشرین" ادامه داد: طبیعتا گروههای تروریستی در سوریه به طور کامل از بین نخواهند رفت و ممکن است آنها در قالب گروههای کوچک در برهه های زمانی مختلف مخلّ امنیت شوند، اما مطمئنا تفکیری ها به پایان کار خود در سوریه رسیده اند.

وی درباره طرح امریکا برای حمایت از "مخالفان مسلح میانه رو" و ارسال سلاح پیشرفته برای آنها، این امر را بی اهمیت توصیف کرد و گفت: امریکا و مزدورانش پیش از این انواع اسلحه را در اختیار تروریست ها گذاشتند و نتیجه ای عایدشان نشد و حالا تلاش می کنند دوستان سوریه را متهم کنند.

محمد تاکید کرد، دوستان سوریه موفق شدند مانع تجاوز قدرت های فرامنطقه ای به این کشور شوند و در حال حاضر تغییرات محسوسی در سیاست های کشورهای شرکت کننده در جنگ علیه سوریه مشاهده می شود و آنها بعد از به بن بست رسیدن طرحشان به تدریج در حال عقب نشینی هستند.

وی افزود: عربستان که خودش را در این میدان تنها دیده، تلاش می کند این خلأ را با انتقاد از کشورهای حامی سوریه پر کند و همین امر دلیل حمله لفظی اخیر ریاض به روسیه بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها