محاکمه 700 نفر دیگر از طرفداران مرسی

محاکمه 700 نفر دیگر از طرفداران مرسی
سه شنبه 5 فروردين 1393 - 12:08

پس از محکوم شدن 529 تن از حامیان اخوان المسلیمن به اعدام، امروز سه شنبه، 700 تن دیگر از طرفداران "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر محاکمه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پرونده حمله به مرکز پلیس در استان منیا در جنوب قاهره بیش از 1200 متهم دارد که دیروز برای 529 نفر از متهمان حکم اعدام صادر شد. احکام اعدام برای تایید به مفتی مصر ارجاع شده است.

امروز هم 700 نفر از جمله محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین محاکمه خواهند شد.

این افراد به شورش در روز 14 اوت و حمله به مرکز پلیس منیا متهم هستند. در این حمله 2 پلیس کشته شدند.حمله به مرکز پلیس منیا 2 روز پس از حمله ارتش و پلیس مصر به اردوگاه متحصنین هوادار مرسی در میدان های رابعه العدویه و مقابل کاخ ریاست جمهوری در قاهره صورت گرفت که صدها کشته بر جای گذاشت.

محاکمه روز دوشنبه که گسترده ترین دادگاه جمعی در تاریخ نوین مصر بوده است، با انتقادات گسترده گروه های مدافع حقوق بشر همراه شده است. منتقدان می گویند فرایند قضایی برای محاکمه این افراد به صورت کامل اجرا نشده و احکام با شتاب زیادی صادر شده است.

دولت موقت مصر از روند دادرسی حمایت کرده و می گوید، این احکام پس از بررسی های دقیق صادر شده است.از 529 نفری که روز دوشنبه محاکمه شده اند، تنها 153 تن در بازداشت به سر می برند و بقیه به صورت غیابی محاکمه شدند.

عفو بین الملل دادگاه دیروز را "بزرگترین صدور حکم اعدام همزمان در جهان" دانسته و خواستار ابطال دادرسی شده است.

عفو بین الملل تعداد کشته شدگان پس از خلع مرسی از قدرت را  1400 نفر اعلام کرده و می افزاید: پس از برکناری محمد مرسی هزاران تن از حامیانش بازداشت شده اند.
   
درپی صدور احکام گسترده اعدام و زندان علیه رهبران گروه اخوان المسلمین مصر، اعضا و طرفداران این گروه فردا چهارشنبه برای اعتراض به خیابانها می آیند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها