سوریه در آستانه پیروزی راهبردی در حلب + فیلم

جمعه 15 فروردين 1393 - 12:47

مدیر دفتر شبکه خبری العالم در دمشق به آخرین پیروزی راهبردی ارتش سوریه در حلب و دیگر مناطق در نبرد با عناصر مسلح اشاره و خاطرنشان کرد: ما شاهد تحقق پیروزی جدید ارتش سوریه به ویژه از جنبه راهبردی هستیم.

حسین مرتضی در گزارش خود خاطرنشان کرد: گروه های مسلح و کشورهای حامی آنها غافگیر شدند زیرا ارتش سوریه نه تنها در یک جبهه بلکه در جبهه های بی شماری در حال جنگیدن با تروریست های مسلح است.

مدیر دفتر شبکه العالم، با اشاره به اشراف پایگاه پدافند هوایی و راهبردی حلب بر بسیاری از مناطق، تصریح کرد: گروه های مسلح با کمین در این منطقه نظامی تلاش می کنند تا در دیگر مناطق نفوذ کنند.

مرتضی ادامه داد: این مکان در مرکز روستای "الشیخ نجار" و نزدیک به شهر"صناعیه" قرار دارد که به محل استقرار گروه های مسلح تبدیل شده است و با بسیاری از محله ها، شهرها و زندان مرکزی ارتباط دارد.

خبرنگار العالم تصریح کرد: پایگاه پدافند هوایی حلب از نظر موقعیت و استحکامات گروههای مسلح در آن، بسیار مهم و راهبردی به نظر می رسید و ارتش سوریه توانست با طرح عملیات انحرافی و نفوذ به برخی از مناطق نزدیک به شهر "الصناعیه" وارد آن شود.

وی با اشاره به آمار بالای کشته های گروه های مسلح و اسارت برخی از آنها، از پیشروی ارتش سوریه به سوی روستای "طعانه" و درگیری در مناطق "قاضی عسگر، دار عزه" و منطقه "الصناعیه" خبر داد.

مدیر دفتر شبکه العالم با اشاره به اینکه گروه های مسلح گمان می کردند که هدف ارتش سوریه از جنگ در "ریف لاذقیه" کاهش درگیری ها در دیگر محورهای جنگی است، افزود: اما هم اکنون ملاحظه می کنیم که همزمان نبرد ارتش علیه گروه های شورشی در چهار جبهه ریف لاذقیه، غوطه شرقی، قلمون و حلب ادامه دارد؛ امری که تروریست های مسلح و حامیان آنها را غافلگیر کرده است.

خبرنگار العالم ادامه داد که گروه های مسلح در تلاش هستند تا از غوطه شرقی و به ویژه "الملیحه و النشابیه" عقب نشینی کنند و عملیات نظامی ارتش و پیشروی آن به سوی روستای "الملیحه" و دیگر روستاها در "غوطه شرقی" برای پاکسازی آنها همچنان ادامه دارد. تروریست ها از روستای "الملیحه" به سوی منطقه "جرمانا" خمپاره شلیک می کردند.

حسین مرتضی گفت: هم اکنون عملیات ارتش در اطراف مزارع "رنکوس" و تعقیب تروریست ها ادامه دارد. در این عملیات سرکرده تروریستها به هلاکت رسید.

خبرنگار العالم با اشاره به تسلط کامل ارتش سوریه بر منطقه موسوم به نقطه ۴۵، از هلاکت شمار زیادی از عناصر مسلح خبر داد که بسیاری از آنها تبعه سوریه نیستند.

وی گفت: ارتش همچنان در این جبهه به حرکت به طرف مناطق " النبعين" و "كسب" و گلوله باران پایگاه های گروه های مسلح ادامه می دهد. 

پربیننده ترین خبرها