موضع اتحادیه عرب در مقابل یک قانون صهیونیست ها

موضع اتحادیه عرب در مقابل یک قانون صهیونیست ها
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 08:01

العالم - اتحادیه عرب موافقت دولت رژیم صهیونیستی با پیش نویس قانون منع آزادی اسرای فلسطینی را اقدامی بسیار خطرناک خواند.

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور فلسطین و اراضی اشغالی موافقت رژیم صهیونیستی با قانون منع آزادی اسرای فلسطینی، کاهش مدت حبس یا عفو آنان از سوی رئیس رژیم صهیونیستی را شگفت آور و جای بسی تاسف خواند. پیش نویس این قانون از سوی "ایلیت شاکید" نماینده کنست صهیونیستی ارائه شده و به موجب آن دادگاه های صهیونیستی می توانند از آزادی اسرای فلسطینی بنابر عفو رئیس این رژیم ممانعت به عمل آورند.

محمد صبیح تاکید کرد که موافقت رژیم صهیونیستی با پیش نویس این قانون اوج نژاد پرستی آن را می رساند. وی تصریح کرد که دولت رژیم صهیونیستی همواره موانع و مشکلات تازه ای را بر سر راه تشکیل دو دولت قرار داده و مذاکرات سازش را با بحران های عمیق تری رو به رو می کند.

صبیح اظهار داشت که دولت رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که تحقق صلح و سازش در منطقه جز با آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف محقق نخواهد شد و آزادی اسرای فلسطینی یک دستاور بزرگ سیاسی به شمار می رود.

وی تاکید کرد که نمی توان قوانین اسرائیل را در مورد اسرای فلسطینی اجرا کرد، زیرا آن ها در سرزمینی تحت اشغال هستند اما جامعه بین الملل به خوبی می داند که اسرائیل در صدد تحقق صلح و یا تشکیل دو دولت نیست و تنها هدف آن افزایش شهرک سازی در اراضی اشغالی است. همچنین جامعه بین الملل به خوبی می داند که مانع اصلی بر سر راه تحقق راهکار تشکیل دو دولت و بانی تصمیمات نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها