جان کری با محمود عباس در لندن دیدار می کند

جان کری با محمود عباس در لندن دیدار می کند
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 12:48

العالم - جان کری وزیر امور خارجه امریکا پنجشنبه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین در لندن دیدار و با وی درباره تحولات روند سازش بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنیفر بساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا هدف از این دیدار را گفتگو درباره روابط با فلسطینی ها و زمینه سازی برای امکان ادامه بررسی روند سازش دانست.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول فلسطینی گزارش کرد : در این دیدار امکان از سرگیری مذاکرات با اسرائیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مسئول فلسطینی، افزود: شاید دیدار آینده عباس و کری آخرین تلاش امریکا برای از سرگیری مذاکرات فلسطینی ها با اسرائیل باشد که از ماه مارس گذشته متوقف شده است.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که در حال انجام یک دیدار رسمی از امریکاست "توقف مذاکرات" میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها را محکوم کرد و در مقابل یک نهاد یهودی امریکایی گفت: امنیت اسرائیل تحت هیچ شرایطی قابل بحث نیست.

قرار است محمود عباس در دیدار از لندن با شماری از مقام های انگلیسی نیز دیدار و سپس آن کشور را برای انجام یک دیدار رسمی دو روزه از ونزوئلا ترک نماید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اواخر ماه میلادی گذشته پس از اعلام تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین با حضور نمایندگانی از حماس و تشکیلات خودگردان، اعلام کرد که اسرائیل با این کابینه مذاکره نخواهد کرد، مگر آنکه حماس، اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

مذاکرات سازش ماه مارس گذشته و پس از آن متوقف شد که رژیم اشغالگر قدس از آزاد کردن 20 اسیر فلسطینی که از قبل از امضای پیمان سازش اوسلو در سال 1993 در زندان های رژیم تل آویو، زندانی هستند خودداری کرد. فلسطینی ها نیز در پاسخ به این اقدام اشغالگران، درخواست عضویت در 15 نهاد و پیمان بین المللی را ارائه کردند.

پربیننده ترین خبرها