120سیاستمدار اروپایی لغو محاصره غزه را خواستار شدند

120سیاستمدار اروپایی لغو محاصره غزه را خواستار شدند
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 20:09

نمایندگان پارلمان و سیاستمداران اروپایی با امضای یادداشتی خواستار لغو محاصره 7 ساله نوار غزه پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، 120 نماینده و شخصیت سیاسی اروپایی با تهیه یادداشتی از مصر خواستند که سفر فلسطینی های ساکن غزه را از طریق گذرگاه مرزی رفح تسهیل کند و به کاروان های کمک رسانی عازم غزه اجازه ورود به این منطقه را بدهد.

این یادداشت از سوی مرکز فراخوان اروپایی برای لغو محاصره غزه که نهادی غیردولتی است، تهیه شد و امضا کنندگان این یادداشت، از رژیم صهیونیستی خواستند که به قوانین بین المللی و حقوق بشر احترام بگذارد و به مجازات گروهی حدود 2 میلیون نفر از ساکنان منطقه تحت محاصره غزه پایان دهد.

"رامی عبده "عضو مرکز فراخوان اروپایی و رئیس مرکز دیده بان نظارت بر حقوق بشر درکشورهای اروپایی حوزه دریای مدیترانه گفت: این فراخوان، یادداشتی مشتمل برامضای نمایندگان پارلمانی اروپا است که پایان یافتن محاصره 7 ساله غزه را خواستار شدند.

عبده تصریح کرد: حدود 120 نماینده پارلمان و سیاستمدار 14 کشور اروپایی ازجمله انگلیس، اسپانیا، بلژیک، فرانسه و ایرلند این یادداشت را که به شرح سختی های ساکنان غزه و پیامدهای ویرانگر محاصره انسانی و اقتصادی غزه می پردازد، امضا کردند.

به گفته وی، این یادداشت به کمیساریای اروپا و دبیر کل سازمان ملل متحد و نیز به وزرای خارجه اروپایی و بسیاری از نهادهای حقوقی بین المللی ارائه خواهد شد.

"جک استریت "عضو پارلمان ایرلند ، "بارونه جینی تونگ " و " گرالد کوفمان " از اعضای پارلمان انگلیس و " کلودیا بیمیش " عضو پارلمان اسکاتلند ، " الون جونز " عضو جمعیت ولز و برخی دیگر از دیگر نمایندگان و سیاستمداران اروپایی از جمله امضا کنندگان این یادداشت هستند.

مرکز فراخوان اروپا برای لغو محاصره غزه در بیانیه ای اعلام کرد که امضا کنندگان این یادداشت، لغو کامل محاصره غزه و برداشته شدن همه محدودیت ها برای فلسطینیان ساکن غزه و تسهیل عبور کالاها از این منطقه به کرانه باختری رود اردن را خواستار شدند.

امضا کنندگان این یادداشت همچنین تسهیل در ورود مصالح ساختمانی، مواد خام و نیز گسترش گذرگاه های مرزی را خواستار شدند.

رژیم صهیونیستی از 7 سال پیش باریکه غزه را تحت محاصره خود درآورده و از ورود بسیاری از کالاها و مواد مورد نیاز ساکنان به این منطقه جلوگیری می کند که این مساله به وخامت اوضاع انسانی و معیشتی مردم منطقه منجر شده است.

دولت مصر هم محدودیت های شدیدی را برای عبور فلسطینی ها و کالاها در گذرگاه مرزی رفح در مرز خود با نوار غزه اعمال کرده است.

این یادداشت دربردارنده هشداری مبنی بر افزایش فقر و تعداد بیکاران است و درآن تاکید شده است که بحران غزه در ماه های اخیر به علت اقدام مصر در بستن تونل های قاچاق کالا در مرز رفح تشدید شده است.

از ژؤئیه گذشته و به دنبال عزل محمد مرسی رئیس جمهوری مصر از سوی ارتش، مسئولان مصری گذرگاه زمینی رفح را بستند و به فاصله زمانی طولانی مدت و تنها در برخی روزها به گشایش این گذرگاه اقدام می کنند.

انتظار می رود که مرکز فراخوان اروپایی برای لغو محاصره غزه که مقر آن در شهر بروکسل پایتخت بلژیک است ، فعالیت هایی را با هدف شکستن محاصره اعمال شده بر غزه آغاز کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها